هنروتجربه: کارگردان فیلم «سیندرلا» از علاقه‌‌اش به فضاهای تخیلی و فانتزی در فیلم‌هایش گفت و گروه «هنروتجربه» را امکانی برای دیده شدن فیلم های کوتاه دانست.

مهدی آقاجانی کارگردان فیلم کوتاه «سیندرلا» با اشاره به تجربه‌ای که از اکران فیلم خود در گروه «هنروتجربه» داشته است به خبرگزاری صباگفت: «گروه «هنروتجربه» در اکران فیلم‌های مستقل خوب عمل می‌کند و فیلم‌سازان، بازخوردهای خوبی از اکران فیلم‌های‌شان در این گروه دریافت می‌کنند. پیش از گروه «هنروتجربه» این دسته فیلم‌ها منحصر به نمایش در چند جشنواره بودند و بعد به آرشیو فیلم‌ساز یا مرکزی که فیلم برای آن‌ها ساخته شده بود، منتقل می‌شدند اما اکنون این فیلم‌ها مخاطبان بیشتری پیدا می‌کنند و امکان دیده شدن دارند.»

کارگردان «سیندرلا» که فیلمش در قالب بسته بهاریه فیلم کوتاه اکران شده بود و به تازگی اکران آن به پایان رسیده است، با اشاره به بازخوردهایی که از نمایش فیلم خود دریافت کرده است، بیان کرد: «نمایش فیلم «سیندرلا» در گروه «هنروتجربه» باعث شد که نمایش آن منحصر به چند جشنواره نشود و بتواند با اقشار بیشتری از مردم و مخاطبان خود ارتباط برقرار کند که در مجموع منجر به دیده شدن بیشتر فیلم شد. »

کارگردان فیلم «شکستنی است» در ادامه با بیان این که تاکنون سه بار تجربه اکران فیلم‌هایش را در گروه «هنروتجربه» داشته است،گفت: «این تجربیات برای من بسیار ارزشمند است و به همین دلیل «هنروتجربه» را بسیار دوست دارم چراکه اتفاق جذابی برای ما فیلم‌سازهای فیلم کوتاه است.»

او در ادامه درباره داستان فیلم «سیندرلا» و فضای فانتزی و تخیلی آن نیز توضیح داد: «فعالیتم را با انیمیشن شروع کردم و همیشه علاقه بسیاری به فضای فانتزی و تخیلی داشته‌ام. همیشه با نماهایی که در آن تخیل وجود ندارد، مساله دارم به همین دلیل در فیلم‌های من چه انیمیشن و چه رئال این تخیل به هر شکلی از جمله فانتزی، سوررئال یا گروتسک وجود دارد.»

این فیلم‌‌ساز یادآور شد: «دنبال این نبوده‌ام که فضاهای تکراری را تجربه کنم. فیلم «سیندرلا» هم یک تجربه متفاوت برای من بود که دغدغه‌های سیاسی، اجتماعی و هنری خودم را در قالب یک فیلم کوتاه با فضای فانتزی که به سمت گروتسک گرایش دارد، تجربه کنم.»

آقاجانی در پایان با اشاره به انتخاب فضای عروسی در فیلم خود گفت: «با انتخاب فضای عروسی در این فیلم که پر از فضای رنگی، نور، موسیقی و دلهره است، شاید به نظر برسد که همه چیز در نهایت شادمانی و خوشی اتفاق می‌افتد ولی در لایه زیرین این فیلم یک طنز تلخ را شاهدیم. ارجاعاتی هم به داستان «سیندرلا» دارد و این نکاتی بود که در ذهنم داشتم و سعی کردم در فیلم به دور از هر گونه محدودیت و احتیاط تجربه کنم و کاری به نقدهای پس از آن نداشته باشم و آنچه را که دوست دارم ،بسازم.»