هنر و تجربه : جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو فهرست آثار این دوره‌اش را اعلام کرد تا جزییات پروژه‌هایی برملا شوند که در سکوت خبری پیش می‌رفتند از جمله اثر جدید نوا بامباک.

این فیلم‌ساز مستقل برجسته که پیش از اعلام فهرست تورنتو حتی عنوان فیلم جدیدش هم مشخص نبود، درامی با نام «داستان ازدواج» / Marriage Story را ساخته است با بازی‌های اسکارلت جوهانسن و بازیگر محبوبش آدام درایور. داستان درباره زندگی مشترک فروپاشیده یک نمایش‌نامه‌نویس و همسر بازیگرش است که درگیر نبرد طلاق و سرپرستی پسرشان شده‌اند. «داستان ازدواج» درست مثل فیلم قبلی بامباک «داستان‌های مایروویتز» (۲۰۱۷) از طریق نتفلیکس عرضه خواهد شد.

در شرایطی که ممکن است خیلی‌ها با شنیدن داستان به یاد فیلم‌های طلاقی مانند «کریمر علیه کریمر» بیفتند، بامباک به‌تازگی در گفت‌وگویی با «ایندی‌وایر» اشاره کرده که این اثر کلاسیک را دوست دارد ولی تأثیرپذیری‌هایش متنوع‌تر از چنین آثاری است: «بده‌وبستان دو شخصیت اصلی را با الهام از روابط شخصیت‌های آثار کمدی مانند «بودن یا نبودن» و «قرن بیستم» به‌ترتیب آثار ارنست لوبیچ و هاوارد هاکس نوشتم…»

اما فیلم دیگری که الهام‌بخش «داستان ازدواج» بوده، هیچ ارتباط مستقیمی با پیرنگ ندارد و بیش‌تر از جنبه‌های فنی آن را تحت تأثیر قرار داده است: «پرسونا» (اینگمار برگمان، ۱۹۶۶). بامباک می‌گوید: «می‌دانستم که در این فیلم به نماهای بسته زیادی نیاز دارم. این فیلمی است که شما اغلب دو شخصیت را با هم در یک مکان دارید و من شیفته عملکرد و قاب‌بندی‌های برگمان در این اثرش هستم.»

  • پلی‌لیست