هنروتجربه: اِنیش شاگِنتی در ۲۵ سالگی کارش را رها کرد تا اولین فیلم بلندش را کارگردانی کند؛ و با استفاده از شیوه‌های نامعمول فیلم‌سازی، اثری را ساخت که یکی از بزرگ‌ترین خروجی‌های جشنواره ساندنس و بهترین فیلم‌های مستقل ۲۰۱۸ شد.

حالا این طور که پیداست موفقیت چشمگیر این فیلم با عنوان «جست‌وجو» / Searching کمپانی سونی را بر آن داشته است که آن را به یک مجموعه و فرنچایز بدل کند! (باز هم کمپانی‌های هالیوودی که به‌اصطلاح «از آب کره می‌گیرند» چه برسد به…) به گزارش «ددلاین»، هنوز جزییات داستانی اولین دنباله مشخص نیست اما انتظار می‌رود که ترکیب جدیدی از بازیگران به کار گرفته شوند و سینمادوستان لزوما با دنباله داستانی روبه‌رو نخواهند بود که در قسمت اول دیدند.

«جست‌وجو» داستان پدر تنهایی را روایت می‌کند که به دنبال دختر گم‌شده‌اش می‌گردد که بدون خبر و ردی از مدرسه‌اش ناپدید شده است؛ و موضوعی که فیلم را منحصربه‌فرد کرده، استفاده شاگنتی از فناوری فیلم‌سازی جدید «اسکرین‌لایف» برای ساخت فیلمی است که فقط از صفحه نمایش ابزارهای مختلف به عنوان نمای نقطه دید تماشاگر بهره می‌برد. البته این تمهید در فیلم‌های دیگری هم استفاده شده بود ولی «جست‌وجو» به گونه‌ای از آن بهره برده که بر تنش داستان افزوده است و موجب شده فیلم‌ساز یک معمای فوق‌العاده را طرح کند.

«جست‌وجو» با بودجه‌ای ۸۸۰ هزار دلاری به فروشی بیش از ۷۵ میلیون دلار دست یافت و از منتقدان هم در سایت «متاکریتیک» امتیاز میانگین ۷۱ از صد را (بر اساس ۳۴ نقد) گرفته است.

  • پلی‌لیست