هنر و تجربه: احتمالاً در اوج عصر رسانه‌های مجازی و پخش آنلاین شنیده‌اید که «اچ‌بی‌او مکس» و «پیکاک» هم از پایگاه‌هایی هستند که به‌زودی فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند.

ما در پایان سال ۲۰۱۹ شاهد شروع به کار «اپل تی‌وی پلاس» و «دیزنی پلاس» بودیم که به غول‌های قبلی این عرصه یعنی نتفلیکس، هولو، آمازون و خیلی‌های دیگر اضافه شدند. در این زمینه، کمپانی‌ای که در کانون توجه عمومی قرار ندارد ولی اخبار عقد قراردادها و تولیدهایش گویای انقلابی در عرصه پخش مجازی‌اند، «کوییبی» / Quibi نام دارد و به احتمال قوی کسانی را خرسند خواهد کرد که به دنبال پایگاهی کاملاً متفاوت‌اند.

همان طور که در ویدئوی تبلیغاتی جدید این سرویس هم دیده می‌شود، «کوییبی» مخفف «کوییک بایتس» / Quick Bites کسانی را هدف قرار داده است که در بین کارهای روزمره‌شان به دنبال محتوای جدی و باکیفیت هستند تا بتوانند با گوشی همراه‌شان وقت‌شان را به‌درستی پر کنند. برای همین دیگر نیازی به یک تلویزیون بزرگ یا سیستم صدای پیشرفته برای لذت بردن از آثار این سرویس نیست؛ در ویدئوی تبلیغاتی جدید «کوییبی» گیرمو دل تورو، پیتر فارلی، آنتوان فوکوا، کاترین هاردویک و ریس ویترسپون در این باره توضیح‌هایی داده‌اند.

سرویس «کوییبی» که اشتراکی با دو قیمت متفاوت دارد (با تبلیغات ماهی نزدیک به پنج دلار و بدون تبلیغات، نزدیک هشت دلار)، انبوهی محتوای اریژینال را ارائه می‌دهد که به بخش‌های ده‌دقیقه‌ای تقسیم شده‌اند و طوری طراحی شده‌اند که برای استفاده روی گوشی تلفن همراه مناسب باشند. با وجود این، اگر فکر می‌کنید «کوییبی» این شیوه را در پیش گرفته تا تولیدهای ارزان‌قیمتی داشته باشد، اشتباه می‌کنید. در واقع دلیل انتخاب این قالب از سوی این کمپانی، جذب آدم‌هایی است که یک ساعت زمان برای دیدن قسمتی از یک سریال یا دو ساعت زمان برای تماشای یک فیلم ندارند.

«کوییبی» از ششم آوریل (هجدهم فروردین) کارش را آغاز می‌کند و گیرمو دل تورو در ویدئوی تبلیغاتی این کمپانی می‌گوید: «گام بعدی در تکامل صنعت سرگرمی، همین است.»

  • پلی‌لیست