هنروتجربه: «یونیورسال پیکچرز» در اقدامی بی‌سابقه و غیرمنتظره، فیلم‌های برتر و موفقی را که در اکران داشت، به صورت مجازی عرضه می‌کند تا تماشاگران بتوانند در خانه‌های‌شان آن‌ها را ببینند.

این خبر خوبی است برای سینماروهایی که در روزگار شیوع کرونا خودشان را در خانه قرنطینه کرده‌اند. شاید هم طبیعی است و باید انتظارش را می‌داشتیم که پس از اعلام تأخیر در اکران فیلم‌های مهم، تعطیلی تولیدهای جدید و تعطیلی عمومی سالن‌های سینما چنین خبری اعلام می‌شود. به هر حال، یونیورسال فیلم‌های موفقی چون «مرد نامرئی» / The Invisible Man و «شکار» / The Hunt و «فوکس فیچرز» درام کمدی تاریخی «اما» / Emma را از جمعه عرضه می‌کنند تا علاقه‌مندان و کاربران پایگاه‌های ویدئوی درخواستی بتوانند در یک بازه زمانی ۴۸ ساعته و با رقمی نزدیک به بیست دلار این فیلم‌ها را در خانه تماشا کنند.

حالا باید دید این پخش‌کننده‌ها و سایر کمپانی‌های بزرگ برای باقی فیلم‌های جدول اکران‌شان از این پس چه تصمیمی می‌گیرند و آیا تا زمان برطرفی بیماری کرونا که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها باشد، هر هفته فیلم‌های جدیدشان را با اعلام قبلی به شکل مجازی اکران می‌کنند یا با تدابیر خاصی برنامه اکران در سینماها پیاده و اجرا می‌شود. چیزی مثل طرح ایتالیایی در ابتدای شیوع کرونا که گفته بودند تماشاگران با فاصله سه صندلی بنشینند و از یک‌سوم ظرفیت هر سالن استفاده شود.

  • ایندی‌وایر
برچسب‌ها: