هنروتجربه: پیمان حقانی «خط باریک قرمز» را فیلمی موفق و ترکیبی از هنر، روانشناسی و جرم‌شناسی با هدف سینمایی می‌داند.

پیمان حقانی نویسنده و کارگردان درباره فیلم «خط باریک قرمز» به نویسندگی و کارگردانی فرزاد خوشدست به صباگفت: «خط باریک قرمز را فیلم خوبی می‌دانم به دلیل آنکه هم دغدغه عملی دارد که برایم جالب بود و هم اینکه به اهدافی که در نظر داشته مانند هنردرمانی بچه‌های کانون اصلاح تربیت و آزادی همه هنرجویان فیلم رسیده است».

او  ادامه داد: «کارگردانی این فیلم را به دلیل تفکیک ماجرا و پرکشش بودن داستان دوست داشتم. معمولا فیلم‌هایی که اهداف غیرسینمایی دارند خسته‌کننده از آب درمی‌آیند اما ترکیب هنر، روانشناسی و جرم‌شناسی در این فیلم که سعی شده بود سینمایی هم باشد به نظرم موفق عمل کرده است».

این فیلم‌ساز درباره بازیگران نیز بیان کرد: «درباره بازی توماج دانش بهزادی باید بگویم که حضور بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت».

او  درباره حمایت از فیلم‌سازان مستقل و سینمای هنری عنوان کرد: «کمپانی‌های بزرگ آمریکایی این مساله را به خوبی درک کرده‌اند که هوا و فکر تازه از سوی کسانی است که زیاد دنبال پول درآوردن نیستند. آن چیزی که به نظر سینمای ما هنوز یاد نگرفته است این ترکیب فکر تازه با صنعت سینما است و این دو جبهه سالیان است که با هم قهر کرده‌اند».

حقانی توضیح داد: «در ابتدا باید بپذیریم که سینمای ما در همه مناسبات خود ورشکسته است و اگر دولت نباشد ما اصلا فیلم‌های بزرگی نداریم، بعد باید دید که چه کاری باید برای آن انجام داد. هنروتجربه یک سینمای مهجور و کوچک است که گویا فقط برای دورهمی فیلم‌سازان طراحی شده است و هیچ تاثیری در جامعه ایجاد نمی‌کند. در حالی که به نظر من رشد و شکوفایی هر جامعه‌ای به تاثیرگذاری افراد فرهیخته و فرهنگی آن جامعه بر می‌گردد».

حقانی با اشاره به اینکه آنچه که فکر تولید می‌کند سینمای فرهنگی و هنری است، اظهار کرد: «باید بتوانیم این آشتی را به وجود آوریم که سینما ریتم تندتری بگیرد و صنعتی‌تر شود تا بتواند تاثیر بیشتری روی افراد جامعه خود داشته باشد و اینگونه است که جامعه از فرهیختگان خود تاثیر می‌گیرد و یک پله بالاتر برود».

این فیلم‌ساز در پایان تصریح کرد: «خط باریک قرمز را به مخاطبان سینما توصیه می‌کنم چراکه کار خود را خوب انجام داده و به هدفش رسیده است».