هنروتجربه-سعید حضرتی:«آمادئوس»، «خاطرات و کابوس‌های جامه‌دار»، «افرا یا روز می‌گذرد» و «یرما» از جمله نقش‌های مهم کارنامه بازیگری نسرین درخشان‌زاده در عرصه تئاتر است. بازیگری که که در سال‌های اخیر  ایفاگر نقش‌های چند وجهی و مشکل و دشوار بوده است از تجربه بازی در فیلم سینمایی «منگی» به کارگردانی رسول کاهانی به عنوان تجربه‌ای لذت‌بخش و بکر یاد می‌کند.

نسرین درخشان‌زاده بازیگر شناخته شده تئاتر که با بازی در فیلم «منگی» اولین تجربه بلند سینمایی خود را پشت‌سر گذاشته درباره بازی در این فیلم به سایت هنروتجربه گفت: «قبل از بازی در فیلم «منگی»، دورادور رسول کاهانی را می‌شناختم و برخی کارهای تئاتری ایشان را دیده بودم و وقتی فیلم‌نامه «منگی» را خواندم دوست داشتم و شیوه‎ای که قرار بود بازی کنم برایم جذاب بود. تجربه بازی در این فیلم برایم تجربه بکر ولذت‌بخش بود».

او ادامه داد: «پیشینه کارهای تئاتری کاهانی بر تصمیم من تاثیرگذار بود و کارگردان در این فیلم مسلط بودند و می‌دانستند چه می‌خواهند. بازیگران هم برای نقش‎هایشان زحمت کشیدند و تیم فوق‌العاده‌ای بود. با توجه به اینکه مدت تمرین و فیلم‌برداری کوتاه بود اما با تیمی کار کردیم که منسجم بودند و با شرایط موجود به بهترین شکل کار خود را ارائه دادند».

از همان روز اول که در آیین دیدار «منگی» را بر روی پرده سینما دیدم گفتم که چقدر خوب و درست است که در هنروتجربه اکران می‌شود. در حقیقت این فیلم تمام مشخصات هنروتجربه‌ای را دارد و در پی جستجوی چیز جدیدی است و پیشنهادات جدیدی را به سینما پیشنهاد می‌دهد. مخاطبان این گروه را می‌توانند با فیلم ارتباط برقرار کنند

این بازیگر درباره اولین تجربه بلند سینمایی خود بیان کرد: «قبل از این فیلم در حوزه سینما؛ فیلم کوتاهی با عنوان«رورانس» به نویسندگی و کارگردانی سوگل رضوانی کار کرده بودم و در حقیقت «منگی» اولین تجربه بازی در فیلم بلند سینمایی من  بود. به عنوان یکی از اعضای گروه؛ «منگی» و فضای آن را خیلی دوست داشتم و دارم. فیلمی کاملا تجربی و اکثرا کسانی که فیلم را دیدند با فضای فیلم ارتباط برقرار کرده بودند و فیلم را دوست داشتند».

درخشان‌زاده یادآور شد: «تولید فیلمی مانند «منگی» سختی‌های خودش را دارد و بسیار مشکل است و نمی‌توان فیلم‌هایی از این دست را به سرانجام رساند مگر آنکه کار گروهی حرفه‌ای و درستی داشته باشد. رسول کاهانی کارگردان فیلم؛ مسلط بر متن و کار بود و دقیقا می‌دانستند چه می‌خواهند وعوامل پشت و جلوی دوربین هم به بهترین شکل وظایف خود را انجام دادند».

این بازیگر تئاتر با بیان این‌که هنروتجربه جایگاه محکمی در سینمای امروز دارد و بها دادن با آن به نفع تمامیت سینمای ما است، عنوان کرد: «تصمیم اکران «منگی» در گروه هنروتجربه تصمیم بسیار درستی بود. از همان روز اول که در آیین دیدار فیلم را بر روی پرده سینما دیدم گفتم که چقدر خوب و درست است که «منگی» در هنروتجربه اکران می‌شود. در حقیقت این فیلم تمام مشخصات هنروتجربه‌ای را دارد و در پی جستجوی چیز جدیدی است و پیشنهادات جدیدی را به سینما پیشنهاد می‌دهد. مخاطبان این گروه را می‌توانند با فیلم ارتباط برقرار کنند».

درخشان‌زاده ضمن تاکید بر ضرورت ساخت و اختصاص سالن‌های بیشتر برای گروه هنروتجربه اظهار داشت: «وجود گروه هنروتجربه برای سینمای ما اتفاقی بی‌نظیر است و برای من همیشه فیلم‌هایی که در این گروه نمایش داده شده جذاب بوده است. در هر موقعیتی فیلم‌ها را دنبال کرده‌ام و منتظر و پیگیر نمایش آثار نمایش داده شده در گروه هنروتجربه بوده‌ام. برای من و اطرافیانم؛ هنروتجربه بسیار جذاب‌تر و مهم‌تر از سینمای بدنه است و پیگیرانه و در هر شرایطی این فیلم‌ها را تماشا می‌کنیم. جای خوشحالی است که در سال‌های اخیر فیلم‌های بسیار خوبی نمایش داده شده و گاهی واقعا از دیدن برخی فیلم‌ها تعجب می‌کنم که چقدر ساختار و روایت محکمی در فیلم‌ها وجود دارد».

او افزود: «سینما برای من و بسیاری از دوستانم یعنی فیلم‌های به نمایش درآمده در هنروتجربه. بهترین‌های سینمای ایران را می‌توان در هنروتجربه پیدا کرد و از دیدن آن‌ها احساس رضایت و خرسندی داشت. شرایط حال حاضر به گونه‌ای نیست که بشود سینما رفت و به همین دلیل فعلا فیلم‎ها را آنلاین می‌بینم. در پلتفرم‌های نمایش آنلاین؛ به تازگی فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» ساخته برادران محمودی را دیدم و فضا و بازی‌ها و کارگردانی این فیلم را خیلی دوست داشتم».

این بازیگر تئاتر و سینما در انتها درباره فعالیت‌های این روزهای خود گفت: «امسال قرار بود دو نمایش را اجرا کنم که به دلیل کرونا اجرای آن‌ها عقب افتاده است. در حال حاضر مشغول تمرین تئاتر هستم که در صورت متعادل شدن شرایط؛ احتمال اجرای آن وجود دارد».