هنروتجربه: اکبر کشتکار که تجربه کارگردانی فیلم‌های کوتاه و نیمه‌‎بلند داستانی و مستند را در کارنامه خود دارد در یادداشتی به فیلم کوتاه «بعدی» به کارگردانی سعید صادقی سرارودی پرداخته است. «بعدی» در بسته فیلم کوتاه «۱۰۸دقیقه از یک قرن» در سینماهای گروه هنروتجربه در حال اکران است.

قصه فیلم «بعدی» درباره یک عکاس است که همه مشتریان خود را به یک شکل درآورده و از آن‌ها عکس می‌گیرد، اما در مواجهه با یک مشتری دچار مشکل می‌شود. اکبر کشتکار در یادداشتی از تجربه دیدن فیلم «بعدی» نوشته است که در ادامه آن را می‌خوانید:

«فیلم «بعدی» فیلم قاب‌هاست. قاب‌هایی از چهره‌های زخم‌خورده، قاب‌های خالی و قاب آیینه‌ای که در مرکز اتاق آویزان است. مهم‌ترین خصوصیت این فیلم، حفظ فاصله کارگردان با سوژه‌هایش است. این نکته عامل قوت و هم ضعف فیلم است. از نکات قوت اینکه آدم‌های فیلم را با حفظ فاصله‌ای ساختارمند  و میزانسنی طراحی شده می‌بینیم و قضاوت بر عهده بیننده گذاشته می‌شود. از طرف دیگر فیلم نتوانسته به آدم‌ها از دریچه دوربین-قاب نزدیک شود. مثلا می‌توانستیم از دریچه ویزور دوربین، آدم‌ها را ببینیم، آدم‌های وارونه‌ای که گرفتار جبر یک‌ لحظه شده‌اند…

از همان ابتدای فیلم که مرد پشت دوربین قرار می‌گیرد درست در پشت سر او قابی خالی نمایان است و مرد در قاب قرار می‌گیرد و انگار او هم به عنوان کنشگر، خود نیز گرفتار کنش شده است. کنشی سبعانه و بی‌رحمانه که پیش از هر واکنشی به ناگاه فرا می‌رسد.

هر قابی، داستان انسانی زخم خورده است اما نوبت بعدی پیش از آنکه پیش‌بینی شود از راه می‌رسد، آن آیینه قاب گرفته در مرکز اتاق اشاره‌ای دارد به ما که پیش از آنکه بدانیم نوبت ما هم فرا می‌رسد، چه جای آن کس که دکمه ثبت لحظه را می‌فشرد و چه جای آن کس که لحظه می‌شود».