هنروتجربه: نواب محمودی معتقد است در سال‌های اخیر ورود ممیزی‌ها به عرصه فیلم کوتاه و ابزارزدگی فیلمسازهای کوتاه تا حدود زیادی این سینما را نیز دچار تغییر و به نوعی پسروی کرده است.

به گزارش سایت هنروتجربه، نواب محمودی فیلمساز و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران در گفت‌وگو با پانا، جایگاه سینمای کوتاه ایران را از سینمای بلند موفق‌تر ارزیابی کرد و گفت: «به اعتقاد من، در حال حاضر هم از منظر حضورهای موفق بین‌المللی و هم نگاه نو و متفاوت فیلمسازها، سینمای کوتاه از سینمای بلند ایران پیشروتر و موفق‌تر عمل کرده است.

وی همچنین درباره جایگاه جهانی مورد قبول فیلم کوتاه توضیح داد: «نگاه متفاوت و به دور از محافظه‌کاری‌های معمول سینمای بلند و عطش فیلمسازهای کوتاه برای تجربه در عرصه‌های مختلف، شاید مهم‌ترین دلیل به دست آوردن این جایگاه مقبول باشد؛ هرچند در سال‌های اخیر ورود ممیزی‌ها به این حوزه و ابزارزدگی فیلمسازان کوتاه تا حدود زیادی این سینما را نیز دچار تغییر و به نوعی پسروی کرده است.»

محمودی که به عنوان مدرس فیلنامه‌نویسی و کارگردانی نیز در انجمن سینمای جوان لاهیجان تدریس می‌کند، به شرایط سخت ساخت فیلم کوتاه نیز اشاره و عنوان کرد که فیلم‌هایش را در شرایط سخت و با بودجه خیلی کم ساخته است.

وی در مورد اینکه آیا حضور در جشنواره‌های داخلی چه خارجی، غایت فیلمسازهای کوتاه است یا خیر، گفت: «در هر صورت شاید مهمترین عرصه عرضه و نمایش و کسب موفقیت برای فیلم کوتاه همین جشنواره‌ها هستند و فیلمسازهای سینمای کوتاه بعد از موفقیت در جشنواره‌های داخلی و خارجی عموماً با آسایش بیشتری می‌توانند به فیلمسازی ادامه دهند. هر چند امروزه با ورود پلتفرم‌های مختلف خارجی و داخلی در عرصه نمایش فیلم کوتاه، بازار مالی کوچکی هم برای این حوزه ایجاد شده است.»