هنر و تجربه: پروژه‌های سینمایی آلمانی‌زبانی که در بازار فیلم کن عرضه شده‌اند، از تنوع فوق‌العاده‌ای برخوردارند و از درام‌های بزرگسالانه و اجتماعی گزنده تا فیلم‌های تاریخی و کمدی و حتی آثار مربوط به کودکان و انیمیشن را شامل می‌شوند. جالب‌تر این‌که در پس هر یک از این پروژه‌ها، یک کارگردان مطرح قرار دارد.

اشتفان روزوویتسکی با «پس‌کرانه»/ Hinterland به بازار آمده که داستان یک سرباز کهنه‌کار جنگ جهانی اول را روایت می‌کند که در وین دهه ۱۹۲۰ رد یک قاتل را می‌گیرد. مارکوس روزِن‌مولر و سانتیاگو لوپز یووِر با کمدی انیمیشنی «پسر فین‌فینی»/ Snotty Boy به دهه ۱۹۶۰ می‌روند و داستان بچه‌ای را تعریف می‌کنند که استعداد فوق‌العاده‌ای در طراحی دارد و به‌واسطه آن خودش را از محیط شهر کوچک محافظه‌کار اتریشی زادگاهش جدا می‌کند که در آن هنوز همدلی و همفکری با نازی‌ها بسیار رایج است. این پروژه با الهام از زندگی و فعالیت‌های کارتونیست و هجونویس فقید اتریشی مانفِرِد دایکس خلق می‌شود.

«من مرد تو هستم»/ I’m Your Man از ماریا شریدر، «در بغلی»/ Next Door با بازی دانیل برول، درام تاریخی «کنفرانس» از ماتی گِشونِک (درباره رهبران نازی و دیدارشان در برلین ۱۹۴۲)، درام عاشقانه «پادشاه کلاغ‌ها»/ King of Ravens از پیوتر لِواندووفسکی، درام علمی‌خیالی «روبیکون»/ Rubikon از مَگدانِلا لوریچ و فیلم خانوادگی «وینِتوی جوان و بوفالوی گم‌شده»/ Young Winnetou and the Lost Buffalo با حال‌وهوای وسترن‌های کلاسیک آلمانی از مایک مارزوک، فقط چند عنوان دیگر از پیشنهادهای سینمایی آلمانی‌زبان به سرمایه‌گذاران و خریداران حاضر در بازار فیلم کن ۲۰۲۱ هستند.

ورایتی