هنروتجربه-سعیدحضرتی: سوسن پرور بازیگر نقش اکرم فیلم سینمایی «بوتاکس» به کارگردانی کاوه مظاهری می‌گوید اگر صادقانه بخواهم صحبت کنم باید بگویم این کار و این نقش آرتیست لازم داشت و برای منی که سال‌ها از فضای آرتیستی در تصویر دور بودم موقعیت خیلی سختی بود. ایفای این نقش در تئاتر برای من راحت‌تر بود به این دلیل که در تئاتر فضای آرتیستی را از دست نداده‌ام اما در کار تصویر به خاطر مدل کارهای مردم پسند و سازمان پسندی که من تجربه کردم از این فضا دور شده بودم.

سوسن پرور با سریال «بزنگاه» رضا عطاران در سال ۱۳۸۷ شناخته شد و بعد از آن هم در فیلم‌ها، مجموعه‌ها و برنامه‌های کمدی و طنز بیشتر حضور پیدا کرد. حالا بعد از سال‌ها، او برای اولین بار در یک نقش جدی در فیلم داستانی بلند «بوتاکس» به کارگردانی کاوه مظاهری ظاهر شده است. این فیلم اکران خود را در سینماهای «هنروتجربه» آغاز کرده است.

سوسن پرور درباره چگونگی رسیدن به نقش اکرم در فیلم «بوتاکس» و همکاری با این پروژه به سایت هنروتجربه گفت: مثل همه کارها فیلمنامه را برای من فرستادند، فیلمنامه «بوتاکس» فوق‌العاده بود و خیلی دوست داشتم و فکر کردم یا برای بازیگر اشتباهی فرستادند یا من را برای یک نقش کمدی کوتاه در اواسط فیلمنامه در نظر دارند. زنگ زدم و گفتم فکر کنم همین سوءتفاهم‌ها شده اما کاوه مظاهری گفت همان کاراکتر اکرم را برای شما در نظر داریم.

وی در همین راستا افزود: با کاوه مظاهری صحبت کردم و گفتم من در ژانر کمدی جا افتاده‌ام و مردم من را در این فضا نمی‌پذیرند. نهایتا به مظاهری اعتماد کردم و وقتی متوجه شدم تمرین‌های قبل از تصویربرداری هم داریم خیالم راحت شد. کارگردان از روند تمرینات راضی بود و برای من یک تجربه متفاوت بی‌نظیری بود. به همین خاطر می‌گویم آن مقطع یکی از شانس‌های بزرگ زندگی من بود.

کارگردان نمایش «هایلایت» با اشاره به ضای متفاوت «بوتاکس» بیان کرد: سال‌ها است که کار بازی کردن برای من تنها به خاطر امرار معاش است و برای دیده شدن و تعریف شنیدن بازی نمی‌کنم. در هشتاد درصد سریال‌ها نقش دختر ترشیده را بازی می‌کردم و بلد بودم و عادت شده بود. با «بوتاکس» با فضایی مواجه شدم که باید خلق صورت می‌گرفت و من باید چیزی را خلق می‌کردم و واقعیت این است که آن ابزاری که برای خلق کردن بلدم سال‌ها خاک خورده بود.

وی افزود: اگر صادقانه بخواهم صحبت کنم باید بگویم این کار و این نقش آرتیست لازم داشت و برای منی که سال‌ها از فضای آرتیستی در تصویر دور بودم موقعیت خیلی سختی بود. ایفای این نقش در تئاتر برای من راحت‌تر بود به این دلیل که در تئاتر فضای آرتیستی را از دست نداده‌ام اما در کار تصویر به خاطر مدل کارهای مردم پسند و سازمان پسندی که من تجربه کردم از این فضا دور شده بودم.

کارگردان نمایش «اشتباه گرد تنها» پیرامون ایفای غریزی نقش اکرم توضیح داد: بازی در نقش اکرم «بوتاکس» برای من خیلی سخت بود و برگ برنده من در نقش اکرم دو مورد بود. اول اعتماد کاوه مظاهری و دوم اینکه بعد از سال‌ها غریزی و حسی بازی کردم و به نقشی که نویسنده آنقدر خوب پرداخت کرده بود اعتماد کردم. سعی کردم در نقش حل شوم و از تکنیک به دور بودم. در زمان فیلمبرداری حتی یک فریم از کار را ندیدم و حتی عکس‌های پشت صحنه و سلفی را هم ندیدم و فقط در آینه گریم خودم را می‌دیدم. به این علت که کاراکتر اکرمی در ذهنم ساخته بودم و دلم نمی‌خواست نمود بیرونی آن را ببینم و از این ترس داشتم که به هر دلیلی این دیدن راکورد ذهنی اکرم به هم بزند. بعد از اتمام کار فیلم را روی پرده سینما دیدم و خیلی هیجان‌زده شدم، مخصوصا که سال‌ها از زمان ساخت فیلم گذشته بود و با دیدن اکرم ذوق کردم و چقدر او را دوست داشتم و از دیدنش لذت بردم.

پرور در همین راستا افزود: خوشحالم این فرصت در «بوتاکس» در اختیار من قرار گرفت که مجالی برای بازی به معنای واقعی و خلق کردن را در مدیوم تصویر تجربه کنم. دایره نقش‌هایی که در تئاتر بازی کردم و در آنها موفق بودم خیلی بیشتر از تصویر است. از اعتماد مظاهری ممنونم و پیشنهاد او مثل این بود که در دورانی که قند و شیرینی نیست، مظاهری برای من شکلات گالاردو آورد (می‌خندد).

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در پاسخ این سوال که چقدر فیلم‌های قبلی کاوه مظاهری در قبول نقش اکرم اهمیت داشت عنوان کرد: پیش از «بوتاکس» کاوه مظاهری را نمی‌شناختم و فیلم‌های او را هم ندیده بودم. بعد از حدود ۱۰ روز از شروع کار بود که فیلم کوتاه «روتوش» را دیدم و به نظرم این فیلم هم فوق‌العاده بود. اگر مظاهری تمام سوابق قبلی را هم نداشت بازهم با او به دو دلیل کار می‌کردم. یکی اینکه وقتی اولین بار کاوه مظاهری را دیدم خودش بود و به معنی واقعی کلمه انسان بود. در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که آدم‌ها پیچیدگی‌های زیادی دارند و از پشت نقاب‌های آنها نمی‌توان چهره واقعی آنها را تشخصی داد اما مظاهری خودش بود. دومین دلیل هم نقش و فیلمنامه اثر بود  که بی‌نظیر بود و عالی نوشته شده بود و دیگر بقیه چیزها مهم نبود.

فیلم‌های اکران شده «هنروتجربه» را می‌بینم و تنها به سینماها «هنروتجربه» در خانه هنرمندان می‌روم. اصلا یادم نیست آخرین بار که سینماهای غیر از «هنروتجربه» را تجربه کردم کی بوده است.

این کارگردان تئاتر ضمن تاکید بر تیم حرفه‌ای «بوتاکس» اظهار داشت: حتی اگر «بوتاکس» اکران هم نمیشد برای من آنقدر اهمیتی نداشت. لذتی که من در ساخت این فیلم بردم بسیار بیشتر از دیدن آن است. یک تیم درجه یک از بچه‌ها دور هم جمع شده بودند. تقریا ۱۵ سال است که کار تصویر انجام می‌دهم و ۲۵ سال هم کار هنری، خیلی انگشت‌شمار کاری را می‌توانی تجربه کنی که صفر تا صد کست کار آدم حسابی باشند و هیچکس به دنبال فخرفروشی نباشد و همه آمده باشند کارشان را به نحو احسن انجام دهند و کسی هم ادعای اینکه من فوق‌‌العاده هستم را نداشته باشد.

این بازیگر جوان پیرامون اکران «بوتاکس» در سینماهای «هنروتجربه» گفت: «بوتاکس» می‌توانست در سینماهای غیر از «هنروتجربه» هم اکران شود و مخاطبین زیادی را در شرایط عادی و غیرکرونایی جذب کند. گرچه موقعیت اکران در این شرایط چندان مناسب نیست و اوضاع برای سینما نرفتن مهیا است؛ هم به دلیل کرونا و هم اینکه مردم روحیه خوبی ندارند با این حال به اکران «بوتاکس» در «هنروتجربه» خوشبینم. ضمن اینکه ایمان دارم اگر «بوتاکس» به صورت آنلاین اکران شود یکی از فیلم‎های پر فروش خواهد شد.

سوسن پرور در انتها بیان کرد: فیلم‌های اکران شده «هنروتجربه» را می‌بینم و تنها به سینماها «هنروتجربه» در خانه هنرمندان می‌روم. اصلا یادم نیست آخرین بار که سینماهای غیر از «هنروتجربه» را تجربه کردم کی بوده است.

 

برچسب‌ها: