هنروتجربه-سعیدحضرتی: مهدی نیک‌آیین مدیر سینما سپیده تهران می‌گوید بسیاری از مخاطبین جدی سینما، دانشجویان، هنرجویان و … که در طول سال فقط در جشنواره‌ها حضور پیدا می‌کردند، با وجود «هنروتجربه» بلیت می‌خرند و به سینما می‌آیند. «بوتاکس»، «آبجی»، «پوست»، «دشت خاموش» و … ویترین بسیار جذابی است که مخاطب دست به انتخاب می‌زند و به تماشای فیلمها می‌نشیند. با وجود فیلمهای خوش‌ساخت و متنوع به لحاظ ژانری شکی نیست با تبلیغات گسترده‌تر، مخاطبین «هنروتجربه» بیشتر خواهد شد.

مهدی نیک‌آیین مدیر سینما سپیده درباره میزان استقبال این روزهای سینماها به خبرنگار سایت هنروتجربه گفت: خوشبختانه با فروکش کردن اپیدمی کرونا مخاطبین و خانواده‌ها با اطمینان خاطر بیشتری به سینماها می‌آیند اما همچنان بحث اساسی که مغفول مانده، عدم تبلیغات شهری، تلویزیونی و … است. در ایران رستوران، سینما و تئاتر جزو تفریحات اصلی مردم محسوب می‌شود و می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده بهتری کرد. اقلیت محدودی سینمارو هستند و این در حالی است که فیلمهای ایرانی پتانسیل جذب مخاطبین زیادی را دارند. با سیاست‌گذاری بلندمدت و درست می‌توان مخاطبان بیشتری را جذب سینما کرد.

وی با بیان اینکه با اکران فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی شوکی به سینماها داده شد و آمار فروش خوبی را شاهد بودیم اضافه کرد: «گشت ارشاد ۳» اوضاع فروش را بهتر کرد. اما همچنان فکر می‌کنم تبلیغات و اطلاع‌رسانی ضعیف است و بسیاری از مردم از شرایط سینماها و فیلمهای در حال اکران بی‌خبر هستند. پیش از این فیلم «درخت گردو» که یکی از امیدهای اکران بود با تبلیغات یک هفته‌ای تلویزیون فروش خوبی داشت اما دقیقا با قطع تبلیغات تلویزیونی، فروش این فیلم افت کرد. این روزها نیز تبلیغات فیلم «منصور» در تلویزیون باعث شد این فیلم فروش خوبی داشته باشد.

مدیر سینما سپیده با اشاره به اینکه دو فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف و «پوست» ساخته برادران ارک جزو فیلمهای پرفروش سینما سپیده بودند، افزود: این دو فیلم حتی در اواسط هفته نیز فروش خوبی دارند و خوشبختانه استقبال از فیلمهای «هنروتجربه» قابل قبول است و قبل از این هم بسته مستند «برندگان-پنهان» هم فروش خوبی در این سینما داشت. بر طبق برنامه‌ریزی‌های موسسه «هنروتجربه» از روز چهارشنبه فیلم «بندر بند» ساخته منیژه حکمت اکران خود را در این سینما آغاز خواهد کرد و همچنین فکر می‌کنم بسته فیلم کوتاه «وضعیت قرمز» نیز در این سینما روی پرده خواهد رفت.

مزیت مهم فیلمهای اکران شده «هنروتجربه» نسبت به فیلمهای بدنه و گیشه‌پسند، وجود ژانرهای مختلف و جذب طیف وسیعی از سلیقه‌های مردم است. در دوران اپیدمی، اکران فیلمهای «هنروتجربه» باعث شد تا ارتباط مخاطبین با سینما قطع نشود. بسیاری از مخاطبین جدی سینما، دانشجویان، هنرجویان و … که در طول سال فقط در جشنواره‌ها حضور پیدا می‌کردند، با وجود «هنروتجربه» بلیت می‌خرند و به سینما می‌آیند.

او با اشاره به اینکه فیلمهای «هنروتجربه» هر روز در دو سانس در سینما سپیده و با ظرفیت ۷۰ درصد کران می‌شود، افزود: از سال ۱۳۹۹ اکران فیلمهای «هنروتجربه» در سینما سپیده آغاز شد. مزیت مهم فیلمهای اکران شده «هنروتجربه» نسبت به فیلمهای بدنه و گیشه‌پسند، وجود ژانرهای مختلف و جذب طیف وسیعی از سلیقه‌های مردم است. بسیاری از فیلمهای «هنروتجربه» جذاب هستند و مخاطبان جدی و پیگری هم دارند. در دوران اپیدمی، اکران فیلمهای «هنروتجربه» باعث شد تا ارتباط مخاطبین با سینما قطع نشود. بسیاری از مخاطبین جدی سینما، دانشجویان، هنرجویان و … که در طول سال فقط در جشنواره‌ها حضور پیدا می‌کردند، با وجود «هنروتجربه» بلیت می‌خرند و به سینما می‌آیند. «بوتاکس»، «آبجی»، «پوست»، «دشت خاموش» و … ویترین بسیار جذابی است که مخاطب دست به انتخاب می‌زند و به تماشای فیلمها می‌نشیند.

مهدی نیک‌آیین در پایان با تاکید بر اینکه با وجود فیلمهای خوش‌ساخت و متنوع به لحاظ ژانری شکی نیست با تبلیغات گسترده‌تر، مخاطبین «هنروتجربه» بیشتر خواهد شد، گفت: سینما سپیده از سالیان پیش پاتوق فرهنگی محسوب میشد و اکران فیلمهای مستند در این سینما قدمت دارد. این بک‌گراند و حمایت موسسه «هنروتجربه» از فیلمهای خوب مدیوم‌های مستند، کوتاه و بلند تجربه‌گرایانه باعث شده این ارتباط هنوز پابرجا باشد.