هنروتجربه-سعیدحضرتی: علیرضا شیرازی مدیر پردیس سینمایی اکسین اهواز میزان استقبال مخاطبین از فیلم‌های هنروتجربه را رضایت‌بخش عنوان و اظهار کرد: فیلم خوب زمان ندارد و مخاطب از میان فیلم‌های نمایش داده شده دست به انتخاب می‌زند. فیلم‌های هنروتجربه به دلیل قصه‌گویی جذاب و تنوع ژانری مخاطبان پیگیری دارد که تعداد آنها افزایش یافته است.

علیرضا شیرازی با بیان اینکه پردیس سینمایی اکسین اهواز نخستین و بزرگترین پردیس سینمایی در استان خوزستان است به خبرنگار سایت هنروتجربه گفت: پردیس سینمایی اکسین اهواز با پنج سالن نمایش و طراحی داخلی مناسب و بی‌نظیر پذیرای مخاطبان سینمادوست و فهیم استان خوزستان است که در سانس‌های مختلف امکان دیدن فیلم‌های متفاوت برای آنها فراهم شده است. این سینما از ابتدای امسال با ظرفیت کامل ۶۷۵ نفر راه‌اندازی شده است. ۴۸۲ صندلی سالن ۱، ۲۳ صندلی سالن ۲، ۲۶ صندلی سالن ۳، ۶۶ صندلی سالن ۴ و ۷۸ صندلی سالن ۵ گنجایش دارد که به دلیل شیوع کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ظرفیت ۷۰ درصدی فعالیت داریم.

وی با اشاره به اینکه هر روز فیلم‌های هنروتجربه در سالن ۳ این سینما و در ساعت‌های ۱۶ و ۱۸ نمایش داده می‌شوند درباره میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های هنروتجربه اظهار کرد: نمایش فیلم‌های هنروتجربه به دلیل درخواست‌ها و تمایل مخاطبان در این سینما اکران خود را آغاز کرده و خوشبختانه میزان استقبال مخاطبین با توجه به شرایط کرونایی قابل قبول و رضایت‌بخش است. مخاطبان اصلی فیلم‌های هنروتجربه در این سینما جوانان و دانشجویانی هستند که با علاقه فیلم‌ها را دنبال می‌کنند.

شیرازی با بیان اینکه از مستند «آیدین» و فیلم سینمایی «من یوسفم مادر» استقبال بیشتری صورت گرفته است اضافه کرد: مستند «آیدین» به علت آنکه راجع به زندگی شخصی و حرفه‌ای ستاره بسکتبال سالیان گذشته آیدین نیکخواه‌بهرامی است برای مخاطبان جذابیت زیادی دارد و «من یوسفم مادر» به دلیل محلی بودن فیلم و سوژه داستانی جذاب آن بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است.

به گفته این مدیر سینمایی اطلاع‌رسانی و تبلیغات درست و مناسب لازمه جذب تماشاگران و حلقه مفقوده این روزهای سینما است. تبلیغات سینمایی نیازمند اندیشه‌های نو و متفاوت است. مردم در شرایط امروزی برای اینکه تمایل خود را برای رفتن به سینما از دست ندهند نیاز به تبلیغات جدید دارند یعنی سازندگان و پخش‌کنندگان آثار باید از شیوه‌های سنتی برای تبلیغ آثار فاصله بگیرند و با ایده‌های جدید مخاطب را به سالن سینما بکشانند. تیزرهای تلویزیونی، تبلیغات شهری، بیلبوردها و پنل‌ها، تبلیغات رسانه‌ای و آنونس فیلم مهم‌ترین و عمده‌ترین امکانات تبلیغاتی در کشور ماست که متاسفانه از ظرفیت‌های آنها بهره کافی نمی‌بریم.

وی تصریح کرد: فیلم‌های اکران شده در سینماهای هنروتجربه در قیاس با سینمای بدنه با امکانات مالی پایین‌تر و بازیگران کمتر شناخته شده ساخته می‌شوند و حمایت همه‌جانبه از این فیلمها ضروری‌تر و مهم‌تر است.

مدیر پردیس سینمایی اکسین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه فیلم‌های هنری و داستان‌گو که قصه خود را بدون لکنت و با جذابیت برای مخاطبین روایت کنند مورد استقبال قرار می‌گیرند اظهار کرد: کیفیت فیلم‌های هنروتجربه در طول سالیان گذشته ثابت کرده به جز مخاطبان خاص و سینه‌فیلی‌ها، مخاطبان عادی سینما هم جذب این فیلم‌ها می‌شوند. طبیعی است رضایت مخاطبان باعث شده که برای فیلم‌ها تبلیغ کنند و به اکران این فیلم‌ها کمک کنند گرچه تبلیغات دهان به دهان کافی نیست.

علیرضا شیرازی در پایان ضمن تاکید بر این موضوع که تجربه ثابت کرده مردم برای دیدن فیلم‌های خوب در هر شرایطی چراغ سینما را روشن نگه می‌دارند عنوان کرد: فیلم خوب زمان ندارد و مخاطب از میان فیلم‌های نمایش داده شده دست به انتخاب می‌زند. فیلم‌های هنروتجربه به دلیل قصه‌گویی جذاب و تنوع ژانری مخاطبان پیگیری دارد که تعداد آنها رو به افزایش است.