چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸
FA EN
روزی روزگاری در مراکش/ ایستگاه سفید/هنر کشتن/ تهران: ساعت ۲۵/ بم: روز سوم ،روز دهم

خلاصه داستان

ورک‌شاپ فیلمسازی عباس کیارستمی و مارتین اسکورسیزی در مراکش برای دانشجویان منتخب مراکشی و آمریکایی / یک روز زمستانی در شمال شهر تهران، برف سنگینی می‌بارد و زنی چتر به دست در انتظار رسیدن اتوبوس است / در سیاهی شب یک عنکبوت مشغول کار است و یک اثر هنری با ظرافت تمام خلق می شود / فیلم از دقیقه 76 بازی برگشت ایران و استرالیا شروع می شود و علاوه بر جشن تاریخی مردم در خیابانهای تهران که صعود تیم ملی به جام جهانی فرانسه را جشن گرفته اند، با حضور بازیکنان در استادیوم آزادی در کنار دوستداران فوتبال و بیش از 5 هزار تماشاچی زن، پایان می گیرد / روایتی مستند از روز سوم و دهم زلزله بم در سال 1383
برچسب‌ها:
کارگردان:سیف‌الله صمدیان
تهیه‌کننده:
مرکز فیلم تصویر
مدیر فیلم‌برداری:
سیف‌الله صمدیان
مدیر فیلم‌برداری:
محمدرضا دلپاک
تدوین:
سیف‌الله صمدیان/سهندصمدیان/ساسان توکلی فارسیانی
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان

تهران - خیابان ایرانشهر - بوستان هنرمندان

۰۲۱-۸۸۳۱۰۴۵۷

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

موزه سینما

تهران - خیابان ولیعصر - باغ فردوس

۲۲۷۲۳۵۳۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کورش

تهران - بزرگراه شهید ستاری - نبش پیامبر مرکزی - شماره ۵۷

۴۴۹۷۱۹۳۰-۴۰

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

مشهد - خیابان دانشگاه - چهارراه گلستان

۰۵۱۱-۸۴۳۷۵۷۵

اطلاعات بیشتر
سینما پردیس کاپری

سینما پردیس کاپری

گرگان - خیابان ولی عصر نبش عدالت هفت - مجتمع کاپری

۳۲۳۵۹۲۰۱-۰۱۷

اطلاعات بیشتر
سینما پردیس کاپری

متولد ۱۳۳۲ ارومیه
فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی ۱۳۵۵
شروع عکاسی ۱۳۴۷
شروع فیلمسازی مستند ۱۳۵۷
سردبیر و مدیرمسئول مجله تصویر (نشریه تخصص هنرهای تصویری) از ۱۳۷۱
مدرس عکاسی در دانشگاه‌های ایران از ۱۳۶۵
بنیانگذار و دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از ۱۳۸۳
عضو هیات داوری جشنواره بین المللی فیلم میلان (۲۰۰۲)
عضو هیات داوری جشنواره بین المللی فیلم فجر (۱۳۷۱ و ۱۳۹۳)
عضو هیات داوری جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه اروپایی / آلمان ۲۰۰۵
عضو هیات داوری جشنواره بین المللی فیلم باتومی گرجستان
برگزاری ورک‌شاپ‌های فیلمسازی در مکزیک، دانشگاه هنر تاجیکستان و دانشگاه آناتولی ترکیه
ساخت فیلم‌های مستند از جمله:
فیلم‌های سوپر ۸ : انقلاب ۵۷، هند ۸۲ و ایران پائیز ۶۲
تهران ساعت ۲۵، ایستگاه سفید، هنر کشتن، بم روز سوم روز دهم، روزی که نبودی، روزی روزگاری مراکش
رازها، هاوانا بعد از ۴۷ سال، ۵ داستان کوتاه
تصویربرداری از سه فیلم عباس کیارستمی: ABC آفریقا، پنج و جاده‌ها
نمایش فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی، بینال‌ها و موزه‌ها:
فجر، توکیو، لایپزیک، آمستردام، سانفرانسیسکو، بیروت، هامبورگ، اوبرهاوزن، مارسی، فرانکفورت، بیلبائو،
یاماکاتا، فرایبورگ،کلن، ترابیکا، داکومنتا (آلمان ۲۰۰۱)،بینال شارجه ۲۰۰۳، موزه هنرهای معاصر وین،
موزه ویکتوریا و آلبرت (لندن)، مرکز هنرهای معاصر کمپر (فرانسه)، مادرید، تورنتو، بروژ، دانشگاه هاروارد و مرکز فرهنگی شارلوتنبرگ دانمارک

سینما پردیس کاپری

«عکاسی بهتر است یا فیلمسازی؟» این سوال همیشگی سی و چند ساله خیلی ها از من و خودم از خودم بوده است و چون هیچ‌وقت جواب «علم بهتر است یا ثروت» را به هیچ کس حتی خودم هم نداده‌ام، به خودی خوب متقاعد شده‌ام که برای من فیلمسازی ادامه همان عکاسی است. عکاسی هنوز تنها عینکی است که همیشه بر چشم دارم و هنوز زیباترین پلی‌ست که با جهان اطرافم می سازم. 
مجموعه اول از فیلم هایم به تشخیص دوستانم در سینمای هنر و تجربه آنهایی‌ست که از نظر زمان اتفاق و ساخت در بخش «خاطره‌ها» جای می‌گیرد و فکر می کنم اگر سینمای هنر و تجربه بخواهد و بتواند زنده بماند، شاید بتوان ده‌ها مجموعه دیگر با صدها خاطره دیگر از دوربین من درباره انسان معاصر و شرایط زیست جا به جا شده او در این کره خاکی ارائه کرد.

63 + = 64