چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸
FA EN
فیلم های کوتاه روز

خلاصه داستان

نوار ویدئو: فردی می‌خواهد از شخصی مصاحبه تهیه کند، اما...// تهران،خانی آباد،1366: یک روز از زندگی عادی مردم در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 1366، مردم محله خانی آباد در جنوب تهران مشغول زندگی روزمره هستند وقتی که یک هواپیما عراق می رسد و بمباران محله شروع می شود و...// کمتر از چند دقیقه: زن و شوهری در راه رفتن به مهمانی خانوادگی هستند.در راه اتفاقی می افتد.طی یک بحث و جدل لفظی در چهار راه با سرنشین ماشین کنار دستی کار به نزاع و درگیری خیابانی می رسد.غافل از این که حادثه در کمین است...
جوایز:
نوار ویدئو: • حضور در سه جشنواره فیلم کوتاه تهران
،
اردیبهشت و مستقل خورشید // تهران
،
خانی آباد
،
1366: • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم در بخش صلح از جشنواره‌ی فیلم پارس طلایی ترکیه
،
سال 2014 • منتخب جشنواره‌ی فیلم سینمای پنهان نیویورک
،
سال 2014 • منتخب جشنواره فیلم ایرانیان لندن
،
سال 2014 • منتخب بخش کوتاه شانزدهیمن جشن سینمای ایران
،
1393 • منتخب بخش‌های ملی و بین‌الملل جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران
،
سال 1392 • منتخب جشنواره‌ی فیلم تصویر سال
،
سال 1392//کمتر از چند دقیقه: • فیلم برگزیده در بخش مسابقه چهارمین جشن مستقل فیلم کوتاه خانه سینما و برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از همین جشنواره (مجید بهرامی) • فیلم نیمه بلند کمتر از چند دقیقه به دلیل زمان چهل و سه دقیقه ای آن فرصت حضور در جشنواره فیلم های کوتاه را پیدا نکرد. • فیلم تحسن شده متنقدان(نقد مهرزاد دانش در ماهنامه فیلم)
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان

تهران - خیابان ایرانشهر - بوستان هنرمندان

۰۲۱-۸۸۳۱۰۴۵۷

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

موزه سینما

تهران - خیابان ولیعصر - باغ فردوس

۲۲۷۲۳۵۳۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

مشهد - خیابان دانشگاه - چهارراه گلستان

۰۵۱۱-۸۴۳۷۵۷۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کورش

تهران - بزرگراه شهید ستاری - نبش پیامبر مرکزی - شماره ۵۷

۴۴۹۷۱۹۳۰-۴۰

اطلاعات بیشتر
  • مرسلی
    ۱ آبان ۱۳۹۸

    به ترتیب قوت و تاثیرگذاری :
    ۱ – کمتر از چند دقیقه : از معدود آثار دلهره-معمایی کوبنده و اثرگذار ایرانی که طوفان بازیگری مرحوم مجید بهرامی در آن به خوبی آشکار می شود (صد حیف به از دست دادن این استعداد ناب). با فیلمبرداری لرزان و پرتنشی که به قصد، آماتوری به نظر می رسد (برای القای فضای به شدت بی رحم و سنگینش) و تدوینی که متبحرانه در کنار اجرای استادانه کارگردان، نامحسوس است.
    ۲ – نوار ویدئو : برگ برنده اش نوید محمدزاده است که با بازی جذاب خود به همراه دیالوگ های نسبتا هوشمندانه (که البته در لحظاتی قوت لازم را ندارد) ، دقایق بعضا مرده ی فیلم را جبران میکند. (وقفه های زمانی به کار رفته نیز متناسب است با فضای روان شناسانه فیلم) ایده و بازی محمدزاده در این فیلم ظرفیت تبدیل شدن به اثر بلند سینمایی را دارد.
    ۳ – چراغ خورشیدی : که ایده ی جمع و جور و فضاسازی کمیک/متافیزیکی/غمگین خود را به صورتی در هم تنیده و متعادل پیش می برد. همراه با بازی خوب اصلانی و بهرام که در عین عزادار بودن، جدل های کوچکشان در مورد چراغ بازیگوش، حقایق دیگری را به صورت مبهم افشا می کند.
    ۴ – برفک : با شناخت کارگردان از جغرافیای اثر و فیلمبرداری بسیار خوب و پرزحمت روزبه رایگا، فضاسازی قابل قبولی از این فیلم دشوار (در ساخت) ارائه می شود که البته از نظر استفاده از مایه های روان شناختی، پرداخت بیشتری را می طلبید (از لحاظ غلبه مکان بر فرد، آثار پولانسکی سرمشق خوبی است) و جامپ کات ها، عامل فاصله گرفتن مخاطب است از این اثر که تقارن مطلوبی در ابتدا و انتهای آن وجود دارد.
    ۵ – تهران، خانی آباد ۱۳۶۶ : که تمام آن حس نوستالژیک موجود در نمای ساکن و ساده اش (به کمک لوکیشن و آکسسوار) و حتی آن حمله برق آسا و تکان دهنده را از بین می برد به دلیل تغییر لحنی که از بازنمایی صرف زمانه به حال و هوایی شبه حماسی پیدا میکند. و موجب کم تاثیر شدن این مینیاتور از جنگ تحمیلی به ایران.

54 − 52 =