چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
FA EN
از تهران تا بهشت

خلاصه داستان

زندگی غزال، زن جوانی که با همسرش دچار چالش شده است، رو به فروپاشی است.مرد زن را ترک می کند و زن در جستجوی به دنبال شوهر، مسری نمادگون را طی می کند و در این سیر و سلوک به حقیقت ماجرا پی می برد . . .
کارگردان:ابوالفضل صفاری
تهیه‌کننده:
رضا مستفوی طباطبایی
،
علیرضا سعادت
فیلمنامه‌نویس:،
بازیگران:
مهناز افشار
،
جعفر والي
،
علي رضا خمسه
،
مهران احمدی
،
فرزين صابوني
،
شبنم فرشادجو
،
سروش يطاهری
،
مهدي عباسي
،
فرشيد ميزا سلطاني
،
مسعود مهرگان
مدیر فیلم‌برداری:
بایرام فضلی
مدیر صدابرداری:
نظام الدین کیانی
تدوین:
هایده صفی یاری
،
ابراهیم سعیدی
جوایز:
اين فيلم تحسين شده در فستيوالهاي معتبر مونترال
،
رتردام
،
سيدني
،
واشنگتن وتري برن كاليفرنيااست.
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان

تهران - خیابان ایرانشهر - بوستان هنرمندان

۰۲۱-۸۸۳۱۰۴۵۷

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

موزه سینما

تهران - خیابان ولیعصر - باغ فردوس

۲۲۷۲۳۵۳۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

مشهد - خیابان دانشگاه - چهارراه گلستان

۰۵۱۱-۸۴۳۷۵۷۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کورش

تهران - بزرگراه شهید ستاری - نبش پیامبر مرکزی - شماره ۵۷

۴۴۹۷۱۹۳۰-۴۰

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی کورش

ابوالفضل صفاری
متولد ١٣۵٣ از شهر یزد و فارغ التحصیل دانشکده هنر و معماری تهران در سال ١٣٨٩ است. او از سال ١٣٧۵ شروع به ساخت فیلمهای مستند و کوتاه رد و در سال١٣٨۶ اولین ک فیلم سینمای خود را به نام انتهای زمین کارگردانی ی رد که مورد استقبال در جشنوارهای داخلی و ک بینالمللی قرارگرفت. ساخته های صفاری جایزههای زیادی از فستیوالهای بینالمللی و داخلی دریافت رده است.

پردیس سینمایی کورش

آینده جامعه / ابوالفضل صفاری
آینده انسان هرگز قابل پیشبینی نیست و خیلی وقت ها یک انسان نمی تواند از سرنوشت خود فرار کند و یا آن را تغییر دهد. ولی می تواند آینده جامعه خود را تحت تاثیر قرار دهد.

  • Nazanin
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا متاسفم… افتضاح بود
    نتیجه ای جز خرد شدن اعصاب بیننده در اثر گنگ بودن فیلم نداشت

  • مخاطب عام
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    احتمالا کارگردانش به هنرپیشه ها اجازه داده نوبت بازی شون که شد تواون صحنه ها هرچی که به فکرشون میرسه بگن،هرکاری هم که بلدن انجام بدن!!!!!!!!!
    …..

  • محمد
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    مزخرف؟ این فیلم مزخرف بود؟ به واژه مزخرف ظلم نکنیم!! واژه ای فراتر از مزخرف باید جست برای توصیفش و یا حتی ساخت برای درج در کتاب لغت!!

  • سیدعلی
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    این چه فیلمی بود. خیلی مزخرف بود.

  • سعید
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    من اطلاعات سینمایی و هنری زیادی ندارم ولی واقعا باید بگم کل فیلم افتضاح بود از داستان تا فیلمنامه تا کارگردانی تا بازی ها حیف وقت حیف پول . ظاهرااین فیلم فقط توی اون جشنواره های خارجی هم فقط شرکت داشته خیلی دور از عقل و منطق به نظر میرسه که به این فیلم از اون جشنواره ها جایزه ای تعلق گرفته باشه و حداقل افتخاری کسب کرده باشه به نظر من حتی از ضعیفترین سریال های تلویزیونی هم ضعیفتره

  • پدرام
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    ما که نفهمیدیم این فیلم در چه ژانری بود نه داستان داشت نه سر و ته درست و حسابی

  • شیوا ق
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    تو رو خدا فقط یکی بگه فرهاد کجا بود؟اینقدر هنگ کردم خوابم نمی بره!!!!!!!

  • مريم
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    زیاد پیش اومده که فیلم مزخرف ببینم(‌یعنی تصادفا مزخرف از کار در بیاد) ولی این یکی دیگه مزخرف مزخرف بود.

  • آیدا
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا این فیلم سیاه و بی مفهوم بود. جایزه های فیلم هم فقط و فقط بخاطر سیاه جلوه دادن شرایط ایران بود. آقای کارگردان ، واقعا چه فکری کردید و این فیلم رو ساختید؟؟؟

  • amir
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    سلام
    فکر کنم گنگ ترین فیلمی بود که تا به حال دیدم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    و متاسفانه از تو هیچ سایتی هم نتونستم موضوع رو بفهمم

  • فرهاد
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    متاسفانه فیلمهای اینگونه که در انها داستان فیلم یصورت پازل است و باید تا اخر فیلم اجباری به تماشا بنشینی تا بفهمی منظور گارگردان از ساختن این فیلم چه بوده روز به روز زیادتر میشود و بیشتر اوقات کارگردان فیلم یادش میرود که مخاطب این فیلم مردم عادی هستن و نه برگزارکنندگان جشنواره.گویی هر چه فیلم گنگ تر باشد هر چه هنرپیشه اصلی کم حرفتر باشد و هرچه معما های فیلم بیشتر باشد و هر چه کات های فیلم در صحنه های بی سر و ته بیشتر باشد به فیلم کلاس خاصی می بخشد و کارگردان فکر میکند که خیلی کارگردان شده..من نمیدانم وقتی لقمه را می شود براحتی در دهان گذاشت چرا باشد انرا دور گردن پیچید و در دهان گذاشت تماشای این فیلم را اصلان پیشنهاد نمیکنم چون فقط وقت عزیز شما بی جهت مصرف میشود مخاطب این فیلم همان برگزارکنندگان جشنواره هستن پس بهتر است همان ها هم این فیلم را ببینند…

  • محمد
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    من فیلم رو امروز دیدم – واقعاً سر و ته فیلم رو نفهمیدم …. کلاً ۷۰ دقیقه بیشتر نبود و حتی توی همین زمان کم هم نتونسته بود داستانش رو درست تعریف کنه … سکانس های بیابانگردی اش هم که دیگه انقدر خسته کننده میشد که من همه رو با دور تند رد می کردم!! ….. انتهای فیلم چی میشه؟ شوهر این خانم کجاست؟ بچه اش چی میشه؟ رفیق شوهرش چی میشه؟ شخصیت منفی داستان چی میشه؟ بهشت کجاست؟ خودش چی میشه؟ کلاً چی میشه؟

  • سعيد
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    آقا یکی بگه آخر فیلم چی شد .داستان چی بود . کل اینترنت جستجو کنی یک نقد و بررسی پیدا نمیکنی ؟! فکر کردم فقط من نفهمیدم ولی گویا هیچکس نفهمیده ؟! فستیوالهای خارجی هم هر چی فیلم گنگ تر و نامفهوم تر باشه بیشتر جایزه میدهند

  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    من الان تصمیم به دیدنش گرفتم ولی تعداد روز و سانس هایش خیلی کم است و به سختی می توان برنامه ریزی کرد و تماشا کرد حیف شد بعد از دیدن آنونس فیلم خیلی علاقمند شدم ببینم

  • مسعود هاشميان
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    چرا این فبلم را ساختتند . واقعا خود کارگردان و عوامل فیلم از ساخت و ادامه این فیلم خسته نشدند . آویزان بودن مهناز افشار تابلو بود طفلی مونده بود چکار کنه .

  • تهمینه
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    پوستر و تیزر فیلمِ از تهران تا بهشت برای من جالب بود. باوجود این‌که اسم‌اش به‌نظر خیلی‌ها کلیشه‌ای و نخ‌نما شده‌است، اما توجه من را جلب کرد. فکر کن یک روز تاکسی بگیری از وسط شلوغی‌های تهران بروی به‌جای غریبی که ما آن را به‌نام بهشت می‌شناسیم. حتی عکس مهناز افشار (سمبل سینمای خَز) روی پوستر هم نظرم را عوض نکرد، این‌طوری شد که ما فیلم‌بینی سینمای هنروتجربه را با فیلم از تهران تا بهشت ادامه دادیم. اما متاسفانه فیلم‌نامه با آن‌چه فکر می‌کردم، تفاوت زیادی داشت. این فیلم را شاید بتوان در دسته فیلم‌های به‌اصلاح معناگرا جای داد؛ همان سینمایی که چند وقت پیش مُد شده‌بود و به‌شخصه معتقد بودم زیادی مزخرف است. مثلا یادم هست که از فیلم خیلی‌دور، خیلی‌نزدیک واقعا بدم آمده‌بود که در آن یکی می‌رود در بیابان گیر می‌کند و به یک درجه خاصی از عرفان می‌رسد! از تهران تا بهشت کمی درباره همین سلوکِ عرفانی بود که ما در شهری آلوده، بی‌رحم، خشمگین و بی‌اخلاقی مثل تهران از آن دور شده‌ایم. این تقابل اعتقادی و رفتاری ما شاید جالب و قابل‌تامل باشد که هم می‌توانیم به یک حجم عظیمی از اصول اخلاقی معتقد باشیم و درعین حال اجتماع‌مان این حجم از بی‌اخلاقی را در خود جای داده باشد. من دوست داشتم که از تهران تا بهشت این تضاد را برجسته کند. اما فکر می‌کنم که داستان اصلی فیلم این‌بود که ما درجایی زندگی می‌کنیم که نظام خانواده بهم ریخته، عروس از ماشین عروس فرار می‌کند، پدر حوصله بچه‌داری ندارد، دوست‌ها خیانت‌کارند و فقط یک قهرمان وجود دارد که دنبال حقیقت می‌گردد و طی این مسیر به‌سمت بهشت هدایت می‌شود. راستش را بخواهید به‌نظر من این حرف‌ها مزخرف است و جامعه‌ نمی‌تواند راکد بماند. اگر تغییر و مدرنیته از آن بخواهد، طوری تغییر می‌کند که ارزش‌های قدیمی را زیر پا بگذارد و ما باید دست از سرِ قضاوت کردن این روند برداریم! نکته دیگر این بود که فیلم برای مخاطب زیادی پیچیده و پرابهام است. مخاطب وقتی نیم ساعت دنبال جواب بگردد و به‌هیچ نتیجه‌ای نرسد، تازه سئوال‌های جدیدتری هم برایش ایجاد شود، خسته و بی‌حوصله خواهد شد و این قطعا از ضعف فیلم ناشی می‌شود. نکته مثبت فیلم فیلم‌برداری حرفه‌ای، صحنه‌های منحصربه‌فرد و بازیگران خوب است. اما اگر به من بگویند که با وجود این‌ها حاضری این فیلم را ببینی؟ در پاسخ می‌گویم نه.

*

code