دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸
FA EN
جینگو

خلاصه داستان

جينگو (روايت معلق) کلاژی است درباره تعليق در زندگی جوانان امروز تهران در ميان هياهو ، خستگی ، تنهائی ... و تن سپردن به فراموشی و همزمانی آن با احتمال وقوع پايان دنيا طبق نظريه نوستراداموس در سال 2012.
کارگردان:تورج اصلانی
تهیه‌کننده:
تورج اصلانی
فیلمنامه‌نویس:
بازیگران:
سیاوش درخشی - اشکان یغمایی - امیرحسین بهزاد افشار - مهدی قوچانی - آرش خوش خلق - محمود شفیع خانی - رضا شفیع خانی - داریا اصلانی - سعید ابراهیمی فر - پانته آ پناهی ها - الهه خادمی و نیلوفر خوش خلق. با حضور: هنگامه قاضیانی
مدیر فیلم‌برداری:
تورج اصلانی
مدیر فیلم‌برداری:
نظام الدین کیایی
،
محمد شاهوردی
،
امین میرشکاری
تدوین:
تورج اصلانی
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان

تهران - خیابان ایرانشهر - بوستان هنرمندان

۰۲۱-۸۸۳۱۰۴۵۷

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

موزه سینما

تهران - خیابان ولیعصر - باغ فردوس

۲۲۷۲۳۵۳۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کورش

تهران - بزرگراه شهید ستاری - نبش پیامبر مرکزی - شماره ۵۷

۴۴۹۷۱۹۳۰-۴۰

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

مشهد - خیابان دانشگاه - چهارراه گلستان

۰۵۱۱-۸۴۳۷۵۷۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی هویزه مشهد

متولد دی ماه ۱۳۵۲ شهرستان سنقر استان کرمانشاه.
فارغ التحصیل گرافیک از هنرستان هنرهای زیبا کرمانشاه و کارگردانی سینما از دانشگاه سوره تهران.
آغاز فعالیت حرفه ای در سینما به عنوان جوانترین مدیر فیلمبرداری سینمای ایران در سال ۱۳۷۹ با فیلم سینمایی خواب سفید به کاگردانی حمید جبلی و تهیه کنندگی مجید مدرسی.
مدیر فیلمبرداری بیش از ۳۵ فیلم بلند سینمایی از محصولات سینمای ایران و کردستان عراق و ترکیه.
سخنگوی انجمن فیلمبرداران سینمای ایران.
عضو مجمع صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران.
سرمایه گذار و مجری طرح وتهیه کننده چند فیلم سینمائی و مستند.
عبارتند از:
تهیه کنندگی
جینگو، روایت معلق ( تورج اصلانی ) ۱۳۹۲
۱۳۸۴-۸۷ ) چه سر سبز بود دره ما ( فرشته جغتایی
۱۳۸۵ روز بعد ( رحیم ذ بیحی )
مجری طرح و سرمایه گذار
نفس ( منا صیدمرادی ) ۱۳۹۲
بغض ( رضا درمیشیان ) ۱۳۹۰
نگاه ( مانی پتگر ) ۱۳۸۶
۲۰۰۵ عبور از غبار ( شوکت امین کورکی ) محصول کردستان عراق
۲۰۰۵ مثل نرگس بشکفیم ( مسعود عارف – حسین حسن ) محصول کردستان عراق
۱۳۸۳ چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ( سامان سالور )
۲۰۰۳ اسب ( مهدی امید ) محصول کردستان عراق
پروانه ها بدرقه می کنند ( محمد ابراهیم معیری ) ۱۳۸۰
مدیر فیلمبرداری
فیلم های بلند: ( براساس تاریخ فیلمبرداری)
چهارشنبه خون به پا می شود ( حماسه پارسا ) ۱۳۹۳
خانوم ( تینا پاکروان) ۱۳۹۲
نقش نگار ( علی عطشانی ) ۱۳۹۲
به تهران خوش آمدید ( رضا سبحانی ) ۱۳۹۲
آشغال‌های دوست داشتنی ( محسن امیریوسفی ) ۱۳۹۱
بغض ( رضا درمیشیان ) ۱۳۹۰
فصل کرگدن ( بهمن قبادی ) ۱۳۹۰
سوت پایان ( نیکی کریمی ) ۱۳۸۹
سن پطرز بورگ ( بهروز افخمی ) ۱۳۸۸
بدرود بغداد ( مهدی نادری ) ۱۳۸۸
نه یک توهم ( ترنگ عابدیان ) ۱۳۸۸
کسی از گربه های ایرانی خبر نداره ( بهمن قبادی ) ۱۳۸۷
زمزمه با باد ( شهرام علیدی ) ۱۳۸۷
ترانه تنهائی تهران ( سامان سالور ) ۱۳۸۶
هامون و دریا ( ابراهیم فروزش ) ۱۳۸۶
دوست داشتن ( ابراهیم فروزش ) ۱۳۸۶
رفیق بد ( عباس احمدی مطلق ) ۱۳۸۵
روز بعد ( رحیم ذ بیحی ) ۱۳۸۵
سبز کوچک ( غلامرضا رمضانی ) ۱۳۸۵
ده به علاوه چهار ( مانیا اکبری ) ۱۳۸۵
عبور از غبار ( شوکت امین کورکی ) ۱۳۸۴
او ( رهبر قنبری ) ۱۳۸۳
چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ( سامان سالور ) ۱۳۸۳
باد به دستان ( عبدالرضا کاهانی ) ۱۳۸۲
اسب ( مهدی امید ) ۱۳۸۲
بیست انگشت ( مانیا اکبری ) ۱۳۸۲
تنهائی باد ( وحید مو سائیان ) ۱۳۸۱
کنار رودخانه ( علیرضا امینی) ۱۳۸۱
من و نگین دات کام ( حسین قناعت ) ۱۳۸۱
دانه های ریز برف ( علیرضا امینی ) ۱۳۸۰
نوار خالی خاطرات تهران ( فریبرز کامکاری ) ۱۳۸۰
عروسکی برای الدوز ( محسن چگینی ) ۱۳۸۰
پروانه ها بدرقه می کنند ( محمد ابراهیم معیری ) ۱۳۸۰
توکیو بدون توقف ( سعید عالم زاده ) ۱۳۸۰
خواب سفید ( حمید جبلی ) ۱۳۷۹
عقل سرخ ( بهرام توکلی ) ۱۳۷۹
فیلم های کوتاه: ( براساس تاریخ فیلمبرداری)
نفس ( منا صیدمرادی ) ۱۳۹۲
قی قو ( ایرج محمدی رزینی ) ۱۳۹۱
اینجا شهر من بود ( تینا پاکروان ) ۱۳۹۱
در کوچه باد می آید ( صبا ریاضی ) ۱۳۸۹
پارک مارک ( بکتاش آبتین ) ۱۳۸۸
چه سر سبز بود دره ما ( فرشته جغتایی ) ۸۷_۱۳۸۴
روز بیست و سوم ( پوپک مظفری ) ۱۳۸۵
آن ( پوپک مظفری ) ۱۳۸۳
گل چادر ( علی عبداله زاده ) ۱۳۸۲
هدرسه ( رامتین لوافی پور) ۱۳۸۲
گریز ( رحیم ذبیحی ) ۱۳۸۲
دیر وقت ( اصغر نعیمی ) ۱۳۸۲
چکمه ها در برف ( شمس الدین آروند ) ۱۳۷۹
دخمه ( بهزاد خداویسی ) ۱۳۷۹
تولد ( سعید لطفی) ۷۹_۱۳۷۸
فصل بی‌تو (فرناز جمشیدی مقدم ) ۱۳۷۸
اینجا تهران است ( علیرضا امینی ) ۱۳۷۸
شعری که زندگیست ( بابک شیرین صفت ) ۱۳۷۸
ترانه ای برای ارواح کوهستان ( بهرام توکلی ) ۱۳۷۸
رنگین کمان ( علیرضا امینی )

پردیس سینمایی هویزه مشهد

آن موقع که من وارد سینما شدم با جوانهای نزدیک خودم خیلی در ارتباط بودم ، فکر می کنم در این شرایط ، نسل جوان را خوب می شناسم . به آنها نزدیک شدم ، آرزوها ، رؤیاها و درماندگی‌هایشان را خوب می فهمم . در یک شهر ۲۰ میلیونی که خیلی جوان داریم و خیلی از جوانهای ما با انگیزه های بسیار بی هدفی زندگی می کنند . در واقع انگیزه دارند ولی سیبل مشخصی نیست . این پرسه زنی جوانها را دوست داشتم که به تصویر بکشم . پر از ایده و خلاقیت هستند ولی مسیری نیست که بتواند آنها را خوب هدایت کند . و خودکشی هایی که این جوانها در خودشان ایجاد می کنند و تشکل هایی که شکل می دهند و احتمالا منجر به خروجی هایی می شود . ما در این شهر جمعهایی بین جوانهایمان داریم وقتی جوانی از خانه اش بیرون می رود احتمال دارد که پدر و مادرش نگرانش بشوند که این ساعت کجا می رود؟ چه کار می کند؟ و با کی در ارتباط است؟

این نگرانی های خانواده های این جوانهاست و من خواستم که یک جورهایی دفاع کنم از جوانهایی که انگشت اتهام از خانواده به سمت آنها شروع می شود تا اجتماعی که در آن زندگی می کنند ، متهم می دانند جوانی را که هیچ راهکاری برایش در نظر نگرفتند و فقط توقع دارند که یک ایده آلیست باشد و این در شرایطی است که همه چیز نابسامان است.

در این شرایط من احساس نزدیکی به این نسل می کنم برایشان قصه های زیادی دارم و تنها «جینگو» نیست که درباره جوانها می سازم قطعا درباره جوانها بیشتر خواهم ساخت ، «جینگو» یک تست ، اتود و یک تجربه است ولی ادامه خواهد داشت . نسل خودم را خوب می شناسم و دغدغه ها ، بن بستها و دیوارهایشان را می دانم و آسمان کم ستاره و بی سیاره شان را هم خوب می شناسم و سعی می کنم درباره شان بیشتر قصه بگویم.

  • حجت خان
    ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    متاسفانه فیلم نامه هاش خیلی ضعیفه

  • ج.م.
    ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    فیلم، آشکارا ظرفیت کمتری نسبت به دغدغه مورد بحث خود دارد (نسل جوان و سختی و پوچی زندگی شان) و در عین بهره مندی از تصاویر شکیل و پرزحمت، مهمترین اصل برای ماندگاری و جذابیت چنین فیلمی را فراموش کرده : همذات پنداری با شخصیت های پادرهوا و بلاتکلیف در جامعه ای مغشوش و به هم ریخته

  • سامان
    ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    سطح تریلر فیلم خیلی پایین تر از خود فیلم هست. فیلم رو ندیده باشی میخوره تو ذوق که بری فیلم رو ببینی

    • حجت خان
      ۲۷ آبان ۱۳۹۸

      متاسفانه فیلم نامه اش خیلی ضعیف

86 − = 79