چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱
FA EN
روغن مار
کارگردان:علیرضا داوودنژاد
تهیه‌کننده:
علیرضا داوودنژاد
فیلمنامه‌نویس:
بازیگران:
اقدس سعادت رضایی
،
مونا داوودنژاد
،
محمد حبیبیان
،
آتوسا حبیبیان
،
علی داوودنژاد
مدیر فیلم‌برداری:
علیرضا داوودنژاد
مدیر صدابرداری:
علیرضا علویان
تدوین:
علیرضا داوودنژاد
سینما فرهنگ

سینما فرهنگ

تهران - شریعتی - بالاتراز خیابان دولت

۲۲۶۰۱۲۰۵

اطلاعات بیشتر
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان

تهران - خیابان ایرانشهر - بوستان هنرمندان

۰۲۱-۸۸۳۱۰۴۵۷

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

موزه سینما

تهران - خیابان ولیعصر - باغ فردوس

۲۲۷۲۳۵۳۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کورش

تهران - بزرگراه شهید ستاری - نبش پیامبر مرکزی - شماره ۵۷

۴۴۹۷۱۹۳۰-۴۰

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

مشهد - خیابان دانشگاه - چهارراه گلستان

۰۵۱۱-۸۴۳۷۵۷۵

اطلاعات بیشتر

علی‌رضا داوودنژاد

زاده ۱۷ اردیبهشت ۱۳۳۲ کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی است. وی پسر احترام السادات حبیبیان (بازیگر)، برادر بزرگتر محمدرضا داوودنژاد (بازیگر)، پدر رضا داوودنژاد (بازیگر و دستیار) و زهرا داوودنژاد (بازیگر) است.

لیست فیلم‌های قبلی:

  • کلاس هنرپیشگی ۱۳۹۱
  • مرهم ۱۳۸۹
  • تیغ‌زن ۱۳۸۷
  • هوو ۱۳۸۴
  • هشت‌پا ۱۳۸۳
  • ملاقات با طوطی ۱۳۸۲
  • بچه‌های بد ۱۳۷۹
  • بهشت از آن تو ۱۳۷۹
  • مصائب شیرین ۱۳۷۷
  • عاشقانه ۱۳۷۴
  • خلع سلاح ۱۳۷۳
  • نیاز ۱۳۷۰
  • بی‌پناه ۱۳۶۵
  • خانه عنکبوت ۱۳۶۲
  • جایزه ۱۳۶۱
  • قدغن ۱۳۵۷
  • شاهرگ ۱۳۵۴
  • نازنین ۱۳۵۴

بعضی چیزها که در روغن مار می‌بینید:

نمونه‌ای از رابطه فرد و جمع و فوت و فن‌هایی که برای افسون جمع به کار گرفته می‌شود.

صحنه‌ای که در پیش و پس از اجرا و ضبط آن هیچ گونه ملاقات و گفت‌وگویی بین فیلم‌ساز و بازیگران اتفاق نیفتاده است.

داستانی که اجرایی مستند و پلان‌هایی تکرارناپذیر دارد.

… و چند سوال:

آیا غنی‌سازی در سینما معنایی می‌تواند داشته باشد؟

آیا تنوع نامحدود متغیرهای دیداری – شنیداری زندگی روزمره را می‌توان در قالب روایت رویت پذیر و قاب‌بندی کرد؟

آیا دور شدن سینما از زندگی آن را به جهان اشباح مبدل نمی‌کند؟

آیا امواج دیجیتال علی‌رغم مجازی کردن محسوسات قاب سینما را به ساحل زندگی باز نمی‌گرداند؟

سینما به زندگی آری می‌گوید یا نه؟

  • مسعود هاشميان
    ۴ خرداد ۱۴۰۱

    فقط تنها مطلبی که می توان در مورد این فیلم گفت این است که با موبایل فیلمبرداری شده همین و بس .

*

code