چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
FA EN
فردا

خلاصه داستان

داستان دخترى است که علاقه به عکاسی دارد و همراه با مادرش راهی سفر می شود که در این سفر اتفاقاتی براى او پیش م ی آید . فیلم فردا فیلمی سه اپیزودى با برداشتی آزاد از سه حکایت مولانا است که با یک تم مشخص در هم تنیده شده است. فیلم حول محور یک تصادف شکل می گیرد . تصادفی که هر سه داستان را درگیر خود می کند. فردا روایتگر 48 ساعت از زندگی افرادى است که هر یک به گونه اى با مرگ دست به گریبانند. یکی از مرگ می گریزد ، دیگرى با مرگ بر سر طمع می جنگد و آن یکی مرگ را به هیچ شکلی باور نمی کند . تم مرگ در هر سه حکایت وجود دارد و نگاه شرقی به مرگ در فیلم فردا به چشم می خورد .
برچسب‌ها:
کارگردان:ایمان افشاریان، مهدى پاکدل
تهیه‌کننده:
حسین صابرى
فیلمنامه‌نویس:،
بازیگران:
صادق صفایی
،
امیر رضا دلاورى
،
علی دهکردى
،
مجید آقاکریمی
،
سوده شرحی
،
محمدرضا علیمردانی و ستاره اسکندرى با حضور: علیرضا شجاع نورى
مدیر فیلم‌برداری:
سینا کرمانی زاده
مدیر صدابرداری:
علیرضا نوین نژاد
تدوین:
معین شافعی
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان

تهران - خیابان ایرانشهر - بوستان هنرمندان

۰۲۱-۸۸۳۱۰۴۵۷

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

موزه سینما

تهران - خیابان ولیعصر - باغ فردوس

۲۲۷۲۳۵۳۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کورش

تهران - بزرگراه شهید ستاری - نبش پیامبر مرکزی - شماره ۵۷

۴۴۹۷۱۹۳۰-۴۰

اطلاعات بیشتر
سینما فرهنگ

سینما فرهنگ

تهران - شریعتی - بالاتراز خیابان دولت

۲۲۶۰۱۲۰۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

مشهد - خیابان دانشگاه - چهارراه گلستان

۰۵۱۱-۸۴۳۷۵۷۵

اطلاعات بیشتر

ایمان افشاریان
تاریخ تولد و محل تولد: ۱۳۵۳ شیراز
تحصیلات: کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معمارى دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۸۱
نگارش و کارگردانی تئاتر از سال ۱۳۷۰ با نمایش هایی همچون: در دل شب، شاطره، تکسوار، عود بر آتش، پیوند خونی، ببر کاپیتان و …
بازیگرى در تئاتر از سال ۱۳۷۰ در نمایش هایی مانند: مادینه دیو، قشلاق آخر، لازاروس، ویتسک، جولیوس سزار، یرما، خانمچه و مهتابی و ….
نگارش در تلویزیون و سینما از سال ۱۳۷۶ آثارى همچون: روبه دریا، دزد شب، بیتابی، بلور باران، شهربازى، مارپله و …
تهیه کنندگی و کارگردانی در تلویزیون از سال ۱۳۸۳ با کارهایی مانند: اینجا پرنده بود، دزد شب، آینه اى در غبار، ماروپله، بی تابی و …
بازیگرى تلویزیون از سال ۱۳۶۲ با کارهایی مانند: علمدار، شب چراغ، پروانه ها می نویسند، همچون یک رویا، سین هشتم، جلال الدین و …
مهدى پاکدل
تاریخ و محل تولد: دهم تیرماه ۱۳۵۹ اصفهان
تحصیلات: دانشجوى انصرافی رشته گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی
بازى در ده ها سریال تلویزیونی، تئاتر و فیلم سینمایی
مدیر هنرى ۳ دوره جشنواره تئاتر فجر

در هر فرهنگی نگاه به مرگ متفاوت است. شاید این به سبک و نوع زندگی جوامع مختلف برمی گردد. در فرهنگ ایرانی نگاه به مرگ، نیستی و پایان نیست، بلکه آغاز حرکتی است که زندگان از مختصات آن آگاه نیستند. عرفا و شاعران ایرانی بارها در آثارشان مرگ جسمی را متفاوت از آنچه دیگران بر آن باور دارند تعریف کرده اند.
ما سعی بر آن داشت هایم تا با نگاهی بر چند حکایت از حکایات مولانا در کتاب ارزشمند مثنوى معنوى این طرز نگرش را در جامعه مدرن امروز بازیابیم. اگر امیدوار باشیم که از دریاى بیکران مثنوى معنوى، باریکه آبی لاغر در فیلم »فردا « سرازیر شده باشد م یتوانیم خو شبین باشیم که مسیر را اشتباه نرفت هایم. فردا دست نوشته اى خام و ساده روى قفسه کتابخانه بود و دغدغه اى همیشگی . رفاقت و دوستی نفس تازه اى بر این آتش زیر خاکستر دمید و شعله ور شد . این جاده سخت و ناهموار و بحران زده را با مهربانی و چراغ احسان دلاویز عزیز هم قدم شدیم .داستان »فردا « دغدغه اى بود که ذهن و روحمان را درگیر کرد و لطف پروردگار و همدلی گروهی همراه و هم نفس یاریمان داد تا تجربه اى سوار بر گرده آموخته هاى گذشته مان رقم بزنیم . و این اول راه است.
مهدى پاکدل،ایمان افشاریان

  • مسعود هاشميان
    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

    من هم با نظر آقای رضا رضایی موافق و واقعا فیلم تحسین برانگیزی بود .

  • رضا رضايي
    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

    خیلی هیجان زده ام ولی سعی میکنم خودم را کنترل کنم .فیلم از لحظه اول یقه ام رو گرفت و تا لحظه پایانی رهایم نکرد. فیلمنامه منسجم( با موضوع ماورایی) ، اجرا و کارگردانی تحسین بر انگیز، فضاسازی و فیلمبرداری عالی،موسیقی و افکتهای صوتی بجا برای من در مجموع فیلمی حیرت انگیز را رقم زد. بازیها بسیار خوب بود و اینکه بعد از سالها بازی خوبی از علی دهکردی دیدم. نمی خواهم توقعات را بالا ببرم ولی واقعا این کار اول بود؟ ممنون آقایان افشاریان و پاکدل????
    و یک نکته: اگر گروهی مثل هنر و تجربه نبود امثال این فیلم امکان همین اکران محدود را هم پیدا نمیکردند هر چند الان هم متاسفانه چنین گوهری ناشناخته می آید و ناشناخته میرود، چون نه کارگردان معروفی دارد نه رانت و تبلیغات آنچنانی?

*

code