سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱
FA EN
موج نو

خلاصه داستان

اصغر فرهادی، پرویز شهبازی و شهرام مکری به عنوان ادامه دهندگان جریان موج نو در سینمای ایران، به دیدار داریوش مهرجوئی، بهمن فرمان آرا و کیانوش عیاری می‌روند.
کارگردان:احمد طالبی نژاد
تهیه‌کننده:
محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
فیلمنامه‌نویس:
بازیگران:
باحضور:داریوش مهرجویی
،
بهمن فرمان آرا
،
کیانوش عیاری
،
اصغر فرهادی
،
پرویز شهبازی
،
شهرام مکری
مدیر فیلم‌برداری:
فرهاد طالبی نژاد
،
مرتضی خان محمد
مدیر صدابرداری:
شاهین پور داداشی
تدوین:
بابک حیدری
پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو

تهران، خیابان جمهوری اسلامی، تقاطع پل حافظ

۶۶۷۲۴۴۴۴

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو

تهران، خیابان جمهوری اسلامی، تقاطع پل حافظ

۶۶۷۲۴۴۴۴

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

مشهد - خیابان دانشگاه - چهارراه گلستان

۰۵۱۱-۸۴۳۷۵۷۵

اطلاعات بیشتر
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان

تهران - خیابان ایرانشهر - بوستان هنرمندان

۰۲۱-۸۸۳۱۰۴۵۷

اطلاعات بیشتر
هنروتجربه بابل

هنروتجربه بابل

بابل - میدان هلال احمر - مجتمع سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی

۰۱۱۱-۳۲۳۳۷۳۳۸

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو

تهران، خیابان جمهوری اسلامی، تقاطع پل حافظ

۶۶۷۲۴۴۴۴

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

موزه سینما

تهران - خیابان ولیعصر - باغ فردوس

۲۲۷۲۳۵۳۵

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

احمد طالبی‌نژاد، نویسنده و منتقد سینما، متولد شهر نایین و دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی است.
او از منتقدان و نویسندگان قدیمی و باسابقه ماهنامه سینمایی فیلم است. طالبی‌نژاد تاکنون کتاب‎هایی نیز در زمینه سینما تالیف کرده‌ از جمله «یک اتفاق ساده» که به سینمای موج نو می‌پردازد، «به روایت ناصر تقوایی» که گفت‌وگویی است با ناصر تقوایی و «از شما چه پنهان» که دربرگیرنده خاطرات سینمایی این منتقد است.طالبی‌نژاد سال ۱۳۸۳ فیلم سینمایی «من بن لادن نیستم» را کارگردانی کرد. از فعالیت‌های او در زمینه سینمای مستند هم می‌توان به کارگردانی قسمت‌هایی از مجموعه مستند «کودکان سرزمین من» اشاره کرد.

 

موزه سینما

بخش متعالی سینمای امروز ایران، ریشه در تحولی دارد که اواخر دهه ۱۳۴۰ با ساخته شدن سه فیلم «گاو»،« آرامش در حضوردیگران» و «قیصر» شکل گرفت و ما از آن باعنوان«موج نو» یاد می کنیم، در حالی که این ماجرا موج نبود که بر خیزد و سپس فرونشیند. این تحول تبدیل به جریان شد و تا اکنون دوام آورده و خواهد آورد، چون از پشتوانه‎های محکمی از جمله، ادبیات، تئاتر، موسیقی و در نهایت تاریخ و فرهنگ این سرزمین و جهان برخوردار است. اگر بخشی از سینمای ایران طی دو سه دهه گذشته، حضوری چشمگیر در جهان سینما داشته، به برکت تلاش مردانی است که در کوران کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و تلاطم‌های سیاسی و اجتماعی پس و پیش و پس این واقعه،دوران کودکی ونوجوانی‌شان را از سر گذرانده و شخصیت هنری‌شان در بطن این حوادث شکل گرفته و اغلب به آدم‌های درجه یکی در همه زمینه‌های هنری و فرهنگی تبدیل شده‌اند. موج نوی سینمای ایران، ریشه در همه این واقعیت‌ها دارد. اما فیلم موج نو، فیلمی پزوهشی نیست و نمی‌خواهد همه چیز را درباره این جریان توضیح دهد. من قبلا و در اواخر دهه ۱۳۶۰، در کتاب« یک اتفاق ساده، بررسی جریان موج نوی سینمای ایران» کوشیده‌ام، جنبه‎های مختلف آن را توضیح دهم. این فیلم از منظری متفاوت و بگویم غیر متعارف به سراغ این پدیده تاریخی رفته است.

 

 

*

code