پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
FA EN
موقت

خلاصه داستان

خانواده‌ایی همزمان با اسباب‌کشی‌شان دچار مشکلی حاد شده و پسر خانواده به یک‌باره غیبش می‌زند، خانواده پسر (امیر) پیگیر او شده و می‌فهمند که امیر دچار مشکلی بزرگ شده است، نگاه‌های اعضای خانواده که همه آن‌ها زن هستند، نسبت به دور و اطراف‌شان تغییر کرده و اضطراب شدید آن‌ها را در بر می‌گیرد و زندگی‌شان از آن شکل اولیه خارج می‌شود ...
کارگردان:امیر عزیزی
تهیه‌کننده:
حسن آقاکریمی
فیلمنامه‌نویس:
بازیگران:
پگاه آهنگرانی
،
نازنین فراهانی
،
طاهره زندیان
،
ساناز عزیزی
،
نگار جواهریان
،
بابک کریمی
،
وحید قاضی زاهدی
،
سهی بانو ذوالقدر
مدیر فیلم‌برداری:
علی تبریزی
مدیر صدابرداری:
جهانگیر میرشکاری - مهدی ابراهیم‌زاده
تدوین:
فرهاد قدسی - امیر عزیزی
جوایز:
حضور در جشنواره فیلم پکن 2015 در بخش اصلی
،
جایزه ویژه هیات داوران در جشنواره بین‌المللی فیلم مد فیلم ایتالیا
پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

مشهد - خیابان دانشگاه - چهارراه گلستان

۰۵۱۱-۸۴۳۷۵۷۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو

تهران، خیابان جمهوری اسلامی، تقاطع پل حافظ

۶۶۷۲۴۴۴۴

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کورش

تهران - بزرگراه شهید ستاری - نبش پیامبر مرکزی - شماره ۵۷

۴۴۹۷۱۹۳۰-۴۰

اطلاعات بیشتر
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان

تهران - خیابان ایرانشهر - بوستان هنرمندان

۰۲۱-۸۸۳۱۰۴۵۷

اطلاعات بیشتر
سینما فرهنگ

سینما فرهنگ

تهران - شریعتی - بالاتراز خیابان دولت

۲۲۶۰۱۲۰۵

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

موزه سینما

تهران - خیابان ولیعصر - باغ فردوس

۲۲۷۲۳۵۳۵

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

امیر عزیزی سال ۱۳۶۳ در اهواز متولد شد. او از سال ۱۳۸۲ به عنوان برنامه ریز و دستیار کارگردانی  فعالیت خود در سینما را شروع کرد. عزیزی تاکنون  با کارگردان‌هایی چون کیانوش عیاری، محمدحسین لطیفی، رخشان بنی اعتماد، احمدرضا درویش و… همکاری کرده است. او هم‌چنین چند فیلم کوتاه و مستند ساخته است.  عزیزی چند سالی مشغول  نگارش فیلم‌نامه «موقت» بود که سرانجام در سال ۱۳۹۳ آن را به عنوان اولین فیلم بلند سینمایی خود مقابل دوربین برد.  این فیلم در جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر در بخش هنر و تجربه به نمایش درآمد.

موزه سینما

من در خانواده‌ایی زندگی می‌کنم که بیشتر آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، همواره با خود می‌اندیشم که ظرافت و شکنندگی در جنس زن بیشتر جلوه می‌دهد، اضطراب در چهره‌شان به آنی موج می‌زند و نگاهشان به اطراف ظریف‌تر است و فقط کافیست این نگاه تغییر کند. فیلم‌نامه «موقت» سال‌ها پیش و بیشتر هنگام جا‌به‌جایی خانه‌مان در ذهنم کامل و کامل‌تر شد، تا این‌که قصه‌اش برروی کاغذ نوشته و تکمیل شد. هم اکنون جلوه اولین فیلمی که ساختم، بر روی پرده‌ سینماهای هنر و تجربه اکران است. گه‌گاه هیجان به سراغم می‌آید و جانم را از درون می‌کَند که چطور تجربه اولین فیلم را می‌توانم هضم کنم. چطور می‌توانم نقد و حرف‌های مختلف را بپذیرم تا توشه‌ایی برای فیلم بعدیم باشد. چندی پیش مادرم در مورد به دنیا آوردن اولین بچه‌اش برایم می‌گفت، از بی‌تجربگی‌اش و بزرگ کردنش. او شاید تنها کسی است که در خلوت برای شنیدن  درد و دل‌هایم راجع به ساختن اولین فیلم و تجربه‌هایش، با چشمانی براق و گوشی شنوا، کنارم می‌نشیند. در آخر باید بگویم که دست تک تک عوامل «موقت» را می‌فشارم، که با تمام کج خلقی‌هایم مرا پذیرفتند و تا پایان تنهایم نگذاشتند…

  • بامداد رکنی
    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

    یک فیلم زیبا،عالی و بی نقص.به طرز عجیبی امیدوار کننده بود.می شه گفت امیرعزیزی با عشق فیلم می سازه و همین باعث شده که بهترین ها با کمترین هزینه همکاری کنند با این کارگردان جوان، از کیانوش عیاری و پرویز شهبازی گرفته،تا نازنین فراهانی و پگاه آهنگرانی و نگار جواهریان و بابک کریمی و البته موسیقی دان بزرگی مثل هوشیار خیام.. هیچ ایرادی نمی شه به این فیلم گرفت.ساده زیباست

*

code