یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱
FA EN
کورسو

خلاصه داستان

پیرمردی عینک‌ساز به دلیل بیماری و کهولت سن با مشکل بینایی رو به رو شده و باید مغازه عینک سازی‌اش را تعطیل کند، اما هنوز یکی از مشتریان برای بردن عینکش نیامده است.
کارگردان:امید عبدالهی
تهیه‌کننده:
امید عبدالهی
فیلمنامه‌نویس:
بازیگران:
محسن امیر راشد
،
روح انگیز مفخم
،
اسحاق محمدی
،
بیوک معتمدی
،
امیر جاهد
مدیر فیلم‌برداری:
رضا تیموری
مدیر صدابرداری:
آرش قاسمی
تدوین:
امید عبدالهی
جوایز:
جایزه بزرگ بخش فیلم‌سازان دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ساپورو
،
تقدیر ویژه هیات داوران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کلرمون فران فرانسه
،
جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین فیلم کوتاه داستانی از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی اسماعیلیه مصر
،
نامزد جایزه بهترین تصویربرداری از هفتمین جشنواره جهانی گراندآف لهستان
،
حضور در بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه آرچی پلاگو ایتالیا
،
حضور در بخش مسابقه هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم زوم لهستان
،
حضور در بخش مسابقه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کوتاه ژاپن
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان

تهران - خیابان ایرانشهر - بوستان هنرمندان

۰۲۱-۸۸۳۱۰۴۵۷

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

مشهد - خیابان دانشگاه - چهارراه گلستان

۰۵۱۱-۸۴۳۷۵۷۵

اطلاعات بیشتر

امید عبدالهی متولد ۱۳۵۷ شیراز و فارغ التحـصیل مقطع کارشناسی رشته سینما است. وی فعالیت فیلم‌سازی خود را از اواخر دهه هفتاد، همزمان با گذراندن دوره یکساله فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوانان ایران شروع کرد. او تاکنون توانسته است با آثار کوتاه و مستند خود، حضور موفقی در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی داشته باشد، که از جمله مهمترین آنها می توان به کسب جایزه‌ی بزرگ بهترین فیلم‌ساز از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ساپورو ژاپن، مدال برنز از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه اتریش، دریافت جایزه حمایتی صندوق برنامه ایدفا آمستردام و تقدیر ویژه هیات داوران از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کلرمون فران فرانسه، اشاره کرد. همچنین او عضو انجمن فیلم کوتاه ایران و انجمن مستندسازان سینمای ایران است.

معتقدم که سینما فقط هنر است. نه صنعت، نه تجارت، و نه هر چیز دیگری. مابقی القابی هم که در طی عمر سینما به آن تحمیل شده ، نه به خاطر قدرت تصویرگری و نفوذ هنر سینماتوگراف نسبت به دیگر هنرها، که به دلیل سوءاستفاده کاسب کاران است. البته که هنر بودن سینما هیچ منافاتی با سرگرمی، جذب مخاطب و عرضه فرهنگی آن ندارد، اما مدت‌هاست که این قابلیت سینما نیز از مسیر اصلی‌اش منحرف شده است. حالا گوش شیطان کر، سینمای ایران میزبان گروهی با عنوان «هنر و تجربه» شده، تا شاید پانسمانی باشد بر جراحت‌هایی که در طی این سال‌ها بر پیکره آن وارد آمده است. پس لطفاً با حمایت از هنر سینماتوگراف، این کورسوی امید را حفظ کنید.

*

code