سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱
FA EN
یک شب

خلاصه داستان

فیلم درباره دختری است به نام نگار که یک شب را در خیابانهای تهران میگذراند و در این شب با سه مرد برخورد میکند که هر کدام داستانهایی از زندگی خود برای دختر میگویند
کارگردان:نیکی کریمی
تهیه‌کننده:
جهانگیر کوثری
فیلمنامه‌نویس:
بازیگران:
هانیه توسلی
،
سعید ابراهیمیفر
،
عبدالرضا فخار
،
نادر ترکمن
مدیر فیلم‌برداری:
حسین جعفریان
مدیر صدابرداری:
کریم کاشانی
تدوین:
مستانه مهاجر
جوایز:
شرکت در جشنوارههای فیلم
،
مونیخ المان
،
کانادا
،
تایلند
،
اکراین
،
امریکا آرژانتین
،
نوعی نگاه پنجاه و هشتمین دوره ی کن فرانسه و نشریه معتبر کایه دوسینما نقدمثبتی برای فیلم یک شب نوشت
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان

تهران - خیابان ایرانشهر - بوستان هنرمندان

۰۲۱-۸۸۳۱۰۴۵۷

اطلاعات بیشتر
موزه سینما

موزه سینما

تهران - خیابان ولیعصر - باغ فردوس

۲۲۷۲۳۵۳۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد

مشهد - خیابان دانشگاه - چهارراه گلستان

۰۵۱۱-۸۴۳۷۵۷۵

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کورش

تهران - بزرگراه شهید ستاری - نبش پیامبر مرکزی - شماره ۵۷

۴۴۹۷۱۹۳۰-۴۰

اطلاعات بیشتر
پردیس سینمایی کورش

نیکی کریمی
(زاده ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران) بازیگر، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. کریمی با کسب جوایز متعدد از جشنوارههای گوناگون بینالمللی یکی از موفقترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده است. وی همچنین تاکنون در چندین جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است.
مجموعه آثار کارگردانی
روزی روزگاری فوتبال، مستند، ۱۳۹۱، شبکه نمایش خانگی
سوت پایان، ۱۳۸۹
چند روز بعد، ۱۳۸۵
داشتن یا نداشتن مستند، ۱۳۸
یک شب، ۱۳۸۳

پردیس سینمایی کورش

زوایای تاریک / نیکی کریمی

به‌هیچ عنوان نمی‌خواستم «یک شب» اثری فمینیستی باشد، بنابراین فیلم درباره آدم‌ها و مسائل اجتماعی آنها است.
ما در مدت یک ساعت و نیم فیلم می‌خواستیم یک شب از زندگی را به نمایش بگذاریم و به سکوت‌هایی بین این آدم‌ها نیاز داشتیم، سکانس‌هایی که مرتبط دهنده بین این آدم‌ها باشند.
اعتقاد من بود و می‌خواستم زوایای تاریک جامعه ومشکلات آن را به نمایش بگذارم واحتمال می‌دادم شاید برای تماشاچی دیدن یک فیلم در طول شب سخت باشد اما می‌خواستم درباره‌ی این مسائل صحبت بکنم.
سینما خیلی سلیقه‌ای است. از دیدگاه من اتفاق‌هایی را از دریچه چشم خودم به عنوان یک زن دیدم و وقتی مشغول نوشتن فیلمنامه بودم به «ناتور دشت» (سالینجر) فکر می‌کردم. این سینمایی که من دوست دارم به زمان احترام می‌گذارد و چون هنر سلیقه‌ای است می‌گویم چنین سینمایی را دوست دارم.

  • یک نفر
    ۳ خرداد ۱۴۰۱

    با سلام
    فیلم بسیار بدی بود، داستان بی ارزشی داشت. آخه یک دختر باید تو خیابون سرگردون بشه که مامانش با یکی باشه، خوب گور پدر اون مرده، دختره خونشون می موند. چرا اینقدر اهمیت داشت که خونه عمش نره اما تا صبح تو خیابون بمونه! یعنی یک دختر تحصیل کرده اینقدر احمق هست که موقعیت رو تشخیص نده! من نمیدونم چرا کلا کارگردان ها دوست دارن آدم ها رو احمق و بی عرضه نشون بدن. یعنی اگر یکی از ما در دنیای واقعی چنین چیزی رو تجربه کنیم اینقدر احمقانه رفتار می کنیم ؟ اگر یک بنده خدایی فامیل نداشت، والدین بد سرپرست داشت یا مشکلای دیگه شاید روند داستان منطقی به نظر میرسید، اما این فیلم حماقت یکسری آدم تحصیل کرده رو نشون میداد و در نهایت به نظر من اکثر بازیگران ایران تیشه به ریشه قشر متوسط میزنن با این فیلمنامه ها و کارگردانی هاشون!

  • مسعود هاشميان
    ۳ خرداد ۱۴۰۱

    فقط یک جمله : فیلم زیبایی بود .

  • نگار
    ۳ خرداد ۱۴۰۱

    از این فیلم خیلی خوشم اومد.کاش همون ۱۰ سال پیش نمایش داده می شد.

  • مرتضی غفاریان زنده دل
    ۳ خرداد ۱۴۰۱

    به عنوان کسیکه از ۱۲ سالگی و بعد از تماشای فیلم زیبای ((دوزن)) طرفدار سرسخت خانم کریمی شدم واسم خیلی خیلی لذت داشت تماشای اولین فیلم زیباشون که در پردیس هویزه مشهد به نمایش دراومد.با وجود اینکه فیلم ۱۰ سال بعد از ساختش به نمایش دراومد ولی جذابیت های خاص خودشو داشت و به عنوان فیلم اول خانم کریمی کاری بسیار خوب و تماشایی بود و حسابی از دیدنش لذت بردم.اولین فیلمی که در گروه هنر و تجربه در پردیس هویزه مشهد دیدم فیلم زیبای خانم کریمی بود.ضمن اینکه موزیک پایانی فیلم بسیار زیبا و شنیدنی بود.

  • تهمینه
    ۳ خرداد ۱۴۰۱

    در نگاه اول به‌نظرم فیلم خوش‌ساختی آمد، پایان فیلم را دوست داشتم و موسیقی‌اش هم کاملا به‌جا بود. اما بعد از این‌که از سینما بیرون آمدم حس کردم جنسِ بنجل و دستِ دوم‌شان را بهم انداخته‌اند، تماشای این فیلم پس از ۱۰ سال، دیگر لطفی ندارد. این‌که آدم‌های فیلم برای تلفن زدن از سکه استفاده می‌کردند یا دیالوگ‌های کلیشه‌ای سینمایی می‌گفتند، باعث شد به کلِ کار دل‌سرد شوم. در واقع شاید این فیلم برای سینمای ۱۰ سال پیش یادگاری خوبی محسوب می‌شد، اما الان اگرچه دغدغه‌های ما عوض نشده و سیاهی و تاریکی هم از بین نرفته، اما هزار ماجرای جدید پیش آمده، حرف‌های زیادی زده شده و ما وارد عصر جدیدی شده‌ایم. شاید انتظار فیلمی را داشتم که با زاویه دیدِ جدیدتری به روایت‌های عشق، خیانت و چندهمسری نگاه می‌کند. علاوه بر آن، کیفیت تصویر فیلم بسیار پایین بود که تنها باعث تاسف است. نکته دیگری که در فیلم اذیتم کرد، دیالوگ‌های مصنوعی برخی از شخصیت‌ها بود و هیچ‌چیزی برای یک فیلم بدتر از این نیست که مخاطب حس کند بازیگر دارد از روی کاغذ حرف می‌زند! این حس البته تنها در چند شخصیت وجود داشت و بقیه دوست‌داشتنی و باورپذیر بودند. با تمام این حرف‌ها، فیلم‌هایی مانند یک‌شب که ژانر درام اجتماعی دارند و در آن یکی تصمیم می‌گیرد بزند بیرون و تجربه کند، مدل فیلم‌های موردعلاقه من هستند و برایم جالب است که حتی به تمام سکوت‌‌ها هم با دقت گوش ‌کنم.‌

  • محمد
    ۳ خرداد ۱۴۰۱

    اعتراف می کنم قبل از دیدنِ فیلم به خودم می گفتم آخه مگه نیکی کریمی هم باید فیلم بسازه و از این قبیل حرف ها.
    ولی بعد از اون بهش ایمان آوردم. تبریک خانومِ کریمی.

  • بامداد
    ۳ خرداد ۱۴۰۱

    این فیلم خیلی خوب بود

*

code